Çalışmanın amacı, Hz. Peygamber eşlerinin özellikle de ilmi faaliyetleri ve eğitim
çalışmalarıyla öne çıkan Hz. Âişe örnekliğinde kadınların eğitim faaliyetlerinin ele alınarak
günümüz eğitimcilerine örnekliğinin incelenmesidir. Tarih boyunca kadın, iyi kötü zorlu
süreçlerden geçmiş olmakla birlikte İslam’ın son mesajı ile Hz. Peygamber ve eşleri
üzerinden inşa edilen yeni toplumda, hak ettiği değere kavuşmuştur. Hz. Peygamber’in eşi
Hz. Âişe, bilgeliği ile öne çıkmıştır. Çalışmada Hz. Âişe’nin bilgi edinmedeki metodolojisi,
eğitim-öğretimi ve bunun çağdaş eğitim uygulamalarına örnekliği incelenmiştir. Hz. Âişe’nin
ilim elde etmedeki başarısı, eğitime yaklaşımı, ilmi öğrenme ve öğretme metotları ve
öğrencileriyle ilişkisi araştırılmıştır. Doküman incelemesi yöntemiyle ele alınan çalışmada
İslam’ın temel bilgi kaynaklarına müracaat edilerek veriler elde edilmiştir. Araştırmada elde
edilen bulgulara göre Hz. Âişe’nin hem bilgin bir ailede büyümesi hem nübüvvet mektebinde
yetişmesi hem de sahip olduğu bazı özelliklerle saygın konumunu elde ettiği bilgisine
ulaşılmıştır. Yaşadığı dönemde büyük sahâbîlerden olan ve günümüze kadar rol modelliği
süren Hz. Âişe, günümüz insanları için referans bir eğitimcidir. Hz. Âişe’nin sorgulayıcı zihin
yapısı ile eğitim ve öğretim çalışmalarının merkezinde soru-cevap yöntemini kullandığı tespit
edilmiştir. Hz. Âişe heyecanı, merakı, sabrı, uygulamalı öğretimi, mektupla öğretimi ile
fırsatları değerlendiren eğitimciliği ile dikkat çekmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kadın Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: Özel Sayı |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.