Amaç: Öğrencilerin duygusal zekâ düzeylerinin şiddet eğilimlerine etkisinin belirlenmesi amacıyla yapılan araştırma tanımlayıcı niteliktedir.
Gereç ve Yöntem: Araştırma; 01.07.2020–30.09.2020 tarihleri arasında Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi; Hemşirelik ve Ebelik bölümlerinde öğrenim görmekte olan 554 öğrenci ile yürütülmüştür. Veriler; “Tanıtıcı Bilgi formu”, “Duygusal Zekâ Değerlendirme Ölçeği (DZDÖ)” ve “Şiddet Eğilimi Ölçeği (ŞEÖ)” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde sayı, ortalama, yüzdelik dağılım, korelasyon analizi kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin DZDÖ duyguların farkında olma alt boyutu puan ortalaması 28.16±5.86, duygularını yönetme alt boyutu puan ortalamasının 24.58±5.89, kendini motive etme alt boyutu puan ortalamasının 26,72±5,85, empati alt boyutu puan ortalamasının 27.99±5.93, sosyal beceriler alt boyutu puan ortalamasının 26.11±5.82, DZDÖ toplam puan ortalamasının 133.57±25.21 ve normal aralıkta olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin ŞEÖ toplam puan ortalamasının ise 37.23±9.62 ve şiddet eğilimlerinin düşük olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin DZDÖ puan ortalamaları ile ŞEÖ puan ortalamaları arasında negatif yönde anlamlı çok zayıf bir ilişki olduğu (p=0.01, r= -.110), duygusal zekâ düzeyi yükseldikçe şiddet eğiliminde azalma olduğu belirlenmiştir.
Sonuç: Araştırmanın bulguları doğrultusunda öğrencilerin duygusal zekâ düzeylerinin geliştirilmeye ihtiyacı olduğu, şiddet eğilimlerinin düşük ve duygusal zekâ düzeyi yükseldikçe şiddet eğilimlerinde azalma olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Objective: The research conducted to determine the effects of students' emotional intelligence levels on violent tendencies is descriptive. Materials and Methods: Research; Tokat Gaziosmanpaşa University Faculty of Health Sciences between 01.07.2020-30.09.2020; It was conducted with 554 students studying in Nursing and Midwifery departments. Data; "Introductory Information Form" was collected using "Emotional Intelligence Assessment Scale" and "Violence Tendency Scale". Number, average, percentage distribution and correlation analysis were used to evaluate the data. Results: Students' Emotional Intelligence Assessment Scale mean score of awareness of emotions sub-dimension was 28.16±5.86, emotion management sub-dimension mean score was 24.58±5.89, self-motivation sub-dimension mean score was 26,72±5,85, empathy sub-dimension mean score was 27.99±5.93, social skills It was determined that the mean score of the subscale was 26.11±5.82, and the average score of the Emotional Intelligence Assessment Scale was 133.57±25.21 and within the normal range. It was determined that the total score average of the Students' Violence Tendency Scale was 37.23±9.62 and their violence tendency was low. It was determined that there is a very weak negative relationship between the students' Emotional Intelligence Rating Scale mean scores and the Violence Tendency Scale mean scores (p = 0.01, r = -.110), and as the emotional intelligence level increases, the tendency to violence decreases. Conclusion: In line with the findings of the study, it was concluded that the emotional intelligence levels of the students need to be improved, their violent tendencies are low and as their emotional intelligence level increases, their tendency to violence decreases.
Nursing Midwifery Student Emotional intelligence Violence tendency
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İş Sistemleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ekim 2021 |
Gönderilme Tarihi | 3 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2 |