Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Adli Hemşirelik Dersinin Öğrencilerin Kadına Yönelik Şiddetin Belirtilerini Tanımalarına Etkisi

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 13, 30.04.2022

Öz

Amaç: Bu araştırma, Adli Hemşirelik dersinin öğrencilerin kadına yönelik şiddet belirtilerini tanımalarına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Araştırmada ön test – son test tek gruplu desen uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemini 38 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma verileri sayı, yüzde ve ortalama gibi istatistikler, Kolmogorov-Smirnov testi, t-testi kullanılarak değerlendirildi. Bulgular: Öğrencilerin dersten sonra ders öncesine göre Hemşire ve Ebelerin Kadına Yönelik Şiddetin Belirtilerini Tanımalarına Yönelik Ölçek toplam ve alt boyut puan ortalamalarının daha yüksek olduğu belirlendi (p<.05). Sonuç: Adli Hemşirelik dersi, araştırmanın sınırlılıkları kapsamında öğrencilerin kadına yönelik şiddetin belirtilerini tanımalarını artırmıştır.

Destekleyen Kurum

Yok

Proje Numarası

Yok

Kaynakça

  • Referans 1 Silva CD, Gomes VLO, Oliveira DC, Marques SC, Fonseca AD, Martins SR. Social representation of domestic violence against women among Nursing Technicians and Community Agents. Rev Esc Enferm USP, 2015;49(1):22-29. http://dx.doi.org/10.1590/S0080-623420150000100003
  • Referans 2 Satyanarayana VA, Chandra PS, Vaddiparti K. Mental health consequences of violence against women and girls. Curr Opin Psychiatry, 2015;28:350-356. https://doi.org/10.1097/YCO.0000000000000182

Effect of The Forensic Nursing Lesson On Students’ Recognition of The Signs of Violence Against Women

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 13, 30.04.2022

Öz

Objective: This study was carried out to determine determining the effect of the Forensic Nursing lesson on students’ recognition of the signs of violence against women. Methods: In the study, a pattern with pretest-posttest single group was applied. Sample of the study consisted of 38 students. The study data were evaluated using statistics such as number, percentage and mean, Kolmogorov-Smirnov test, samples t-test. Results: It was determined that total and lower dimension score averages of the Scale for Recognizing the Signs of Violence against Women by Nurses and Midwives were higher in students after the lesson compared to before (p<.05). Conclusion: Forensic Nursing lesson increased the students’ recognition of the signs of violence against women within the scope of limitations of the study.

Proje Numarası

Yok

Kaynakça

  • Referans 1 Silva CD, Gomes VLO, Oliveira DC, Marques SC, Fonseca AD, Martins SR. Social representation of domestic violence against women among Nursing Technicians and Community Agents. Rev Esc Enferm USP, 2015;49(1):22-29. http://dx.doi.org/10.1590/S0080-623420150000100003
  • Referans 2 Satyanarayana VA, Chandra PS, Vaddiparti K. Mental health consequences of violence against women and girls. Curr Opin Psychiatry, 2015;28:350-356. https://doi.org/10.1097/YCO.0000000000000182
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Psikolojide Davranış-Kişilik Değerlendirmesi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Tülay Yılmaz Bingöl 0000-0002-3552-7166

Bahtışen Kartal 0000-0002-2168-6844

Proje Numarası Yok
Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2022
Gönderilme Tarihi 28 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

Vancouver Yılmaz Bingöl T, Kartal B. Effect of The Forensic Nursing Lesson On Students’ Recognition of The Signs of Violence Against Women. MEYAD Akademi. 2022;3(1):1-13.