İşyerinde, üstlerin astlara karşı sistematik biçimde uyguladığı kötü muamele ve aşağılama davranışları olarak tanımlayabileceğimiz psikolojik taciz ya da mobbing, ister özel sektörde ister kamu sektöründe olsun çalışanları olumsuz yönde etkileyen bununla birlikte çalışanların motivasyonunu düşürerek çalışma ilişkilerinin temelden sarsılmasına neden olan bir kavramdır. Aynı zamanda mobbing çalışanların sadece motivasyonunu düşürmekle kalmamakta, iş stresini arttıran önemli bir faktör olarak karşımıza çıkmaktadır.
Bu çalışmada Türkiye’de mobbing, taciz ve iş hukuku alanında yapılan Google arama trendlerinin değerlendirilmesi yapılmıştır. Önemli sayıda insanın, yasaların kabulü çerçevesinde yıllık eğilimlerini açığa çıkarabilecek Google arama verileri yaptığı, kavramın daha duyulur hale gelmesiyle birlikte Türkiye genelinde konuya eğilimin arttığı yönündeki sonuçlarına varılmış, yükselme trendleri güncel olaylarla değerlendirilmeye çalışılmıştır.
Psychological harassment or mobbing, which can be defined as the ill-treatment and humiliation behaviors systematically applied by superiors towards subordinates in the workplace, is a concept that negatively affects employees, whether in the private or public sector, as well as lowers the motivation of the employees and causes the working relations to be shaken to the core. At the same time, mobbing not only reduces the motivation of employees, but also appears as an important factor that increases work stress.
In this study, the Google search trends in the field of mobbing, harassment and labor law in Turkey were evaluated. It was concluded that a significant number of people made Google search data that could reveal their annual trends within the framework of the adoption of the law, and that the trend towards the subject increased throughout Turkey as the concept became more audible, and the uptrends were tried to be evaluated with current events.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İş Sistemleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2 |