Mobbing, iş yerinde sistematik olarak uygulanan psikolojik şiddet ve taciz davranışlarını ifade eden bir kavram olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışma, toplumun eğitiminde ön sırayı alan öğretmenlerin ve mobbing mağdurlarının tedavisi ve rehabilitasyonunda ön sırada yer alan psikologların maruz kaldıkları mobbing deneyimlerini araştırmak ve farklı meslek gruplarıyla karşılaştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma nicel araştırma olup araştırma deseni olarak ilişkisel tarama modeli benimsenmiştir. Çalışmada 5 boyut altında toplam 23 maddeden oluşan Akademisyenlere Yönelik Mobbing Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmaya 53 öğretmen 38 psikolog 51 diğer meslek grubu mensubu olmak üzere 142 kişi katılmıştır. Çalışmanın sonucunda sonuçlarına göre, çalışmada yer alan üç grup için arasında toplam mobbing puanları açısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Psikologların toplam mobbing puanları öğretmenlere göre daha yüksek olarak bulunurken alt boyutlar arasında meslekler arasında farklılıklara rastlanmış ve her grubun grubunun belirli alt boyutlardan diğer gruplara göre daha yüksek puan aldığı görülmüştür..
Mobbing is defined as a concept that refers to systematically applied psychological violence and harassment behaviors in the workplace. This study was conducted to investigate the mobbing experiences of teachers, who are at the forefront of the education of the society, and psychologists, who are at the forefront of the treatment and rehabilitation of mobbing victims, and to compare them with different professional groups. The research is a quantitative research and the relational screening model was adopted as the research design. The Mobbing Scale for Academicians, consisting of a total of 23 items under 5 dimensions, was used in the study. 142 people, including 53 teachers, 38 psychologists and 51 members of other professional groups, participated in the study. According to the results of the study, a statistically significant difference was found in terms of total mobbing scores between the three groups in the study. While the total mobbing scores of psychologists were found to be higher than teachers, differences were found between the sub-dimensions and between the professions, and it was seen that each group scored higher than the other groups in certain sub-dimensions.
| Birincil Dil | İngilizce | 
|---|---|
| Konular | Sosyal ve Kişilik Psikolojisi (Diğer), Örgütsel Davranış | 
| Bölüm | Araştırma Makaleleri | 
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 12 Temmuz 2025 | 
| Gönderilme Tarihi | 26 Mart 2025 | 
| Kabul Tarihi | 14 Haziran 2025 | 
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 1 |