Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE FİZİK EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 1, 50 - 58, 28.06.2021

Öz

Her insanın temel özgürlüklerinden olan eğitimin gelişmiş olması, bir ülkenin kalkınması için son derece önemlidir. Ana bilim dallarından oluşan Fen Bilimleri ise, insanların gündelik yaşamlarını kolaylaştırmak için kanıta dayanan bilim alanlarından oluşmaktadır. Fizik fen bilimleri arasında insanların gündelik yaşamında da yer eden bir bilim dalıdır. Klasik eğitim anlayışı artık günümüzde yararlı olmamakla birlikte 5E eğitim modeli öğrenciyi de dersin içine kattığı için yararlı bir model olarak görülmektedir. Bu çalışmada Türkiye 'deki fizik eğitiminin n için önemlisi ise eğitim modeli çerçevesinde incelenmeye çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Bıyıklı, C. Ve Yağcı, E. (2014). 5E Öğrenme Modeli 'ne Göre Düzenlenmiş Eğitim Durumlarının Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi. Ege Eğitim Dersi, 1 (15): 45-47
  • Book J. G. and Brooks M. (1993). The Case for Constructivist Cla srooms. V irgi n ia: A ociation for uperviion and Curricu l u m Devolopment.
  • Bybee, R .W. (1997). Achieving Scientific Lit eracy: From Purpo ve To Practice . Port mouth: UK, Heinemann .
  • Carreno B. (2004). Faci l itati ng With "Eeeee' . tride Toward A La.nd Ethic, 9(1).
  • Carin A ., J . Ba . (2005). Teaching Science As Inquiry . Upper Saddle R iver New Jer ey: Pear on Prentice Hail.
  • Çepni, Aya A., J ohn on, D. ve Turgut, F. (1997). Fizik Öğretimi. YÖK/Dünya Bankası
  • Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara .
  • Ergin İ. (2012). Fen Eğitiminde 5e Modeli ile İlgili Yazılı Kaynaklar Dizin i. Eğilim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1 ( 1): 53-67 .
  • Ergin İ. Kanlı, ve Tan M. (2007). Fizik Eğitiminde 5E Modeli 'nin Öğrenci lerin Akademik Başarısına Etkisinin İncelenmesi . Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27 (2): 191-209.
  • Maier R . L. (2002). 5E Le on Planı- Electromagnetic Spectrum . Written for: Ob erving Earth from Space Seminar.
  • Meriç, B. (2013). Neden ve Niçin Fizik Öğrenmeliyiz? (çevr imiçi). htt:ps://eodev. com/gorev/992581 , Erişim Tarihi: 06.05.201 7.
  • Mxlab, (2010) .Fizik Bi l imi ni n Önemi Nedir? (çevrimiçi). hnps ://www.msxlabs.org/forum/soru-cevap/33271 1 -fızik-bi limi nin-onemj-nerur . htmJ Erişim Tarihi: 04.05 .2017 .
  • Newby D. (2004). U sing Inquiry to Connect Young Learners to Science.
  • Orgi11 M. K. ve Thomas M. (2007). Analogies and The 5E Model. The Selence Teaclıer , 74(1): 40-46 . Özel , M. (2015). Başarılı Bir izi k Eğitimi İçin Stratejiler. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Dergisi 2(18): 79-88.
  • Türk Dil Kurumu (2017). "Fizik" (çevrimiçi). http://www.tdk.gov .tr/index.php?option=com gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.591043 I I 8d 5320.08025635, Erişim Tarihi: 04.05.2017.
  • Soslu, Ö. (2013). Türkiye'de Fizik Eğitimi Araştırmalarında Genel Eğilimler. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 10( 1 ) : 201 -226.
  • Ün Açıkgöz, K. (2004). Aktif Öğrenme. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. Ünal, H. (2003). Öğrenme Halkası Yöntemi 'nin Fen Bilgisi Dersi "Maddelerin Sınıflandırılması ve Dönüşüml eri Konusunun Öğretilmesinde Başarıya Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bil imleri Enstitüsü.
  • Türel, K . Ve Gürol, M. (2009). Öğrenme Nesnelerinin Öğrenme Boyutu. E-Journal of New World Sciences Academy 4(1): 208- 217. 4
  • Wilder M . and Shuttleworth P. (2004). Celi Inquiry: A 5E Learning Cycle Lesson. Science Activities. ProQuesr Educarion Journals, 41(4)
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nuran Aydoğan Kara

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 7 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aydoğan Kara, N. (2021). TÜRKİYE’DE FİZİK EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ. Milli Kültür Araştırmaları Dergisi, 5(1), 50-58.

MİLLİ KÜLTÜR ARAŞTIRMALARI DERGİSİ OLARAK TÜRK BİRLİĞİ KONGRELERİNE DESTEĞİMİZ SÜRMEKTEDİR. 



22-24 Aralık tarihlerinde Akdeniz'in İncisi Alanya'da gerçekleşen "V. Uluslararası Akdeniz Bilimsel Araştırmalar Kongresi"  dergimiz MİKAD ve Alanya Belediyesi'nin işbirliği ile gerçekleşmiştir. MİKAD olarak Türk bilim dünyasına katkı sunmaya devam etmekten onur duymaktayız.

















DERGİMİZİN TÜRK DÜNYASINA AKADEMİK BAKIŞI


Milli Kültür Araştırmaları Dergisi akademik yayın hayatı, "Turan Kurultayı" sonuçları ile paralel yöndedir ve bu hedefler doğrultusunda yayın yapmaktadır. 

Sonuç bildirgesi ana teması: Köklere inemezseniz göklere yükselemezsiniz..

Hedefi: 21. Yüzyıl Türk Asrı Olacaktır…

Macaristan’ın Başkenti Budapeşte yakınlarında Bugac’ta düzenlenen TURAN KURULTAYI’nda Türk soyundan gelen Macar, Azeri, Avar, Başkurt, Bulgar, Balkar, Buryat, Çuvaş, Gagavuz, Kabardino, Karaçay, Karakalpak, Kazak, Kırgız,Kumuk, Moğol, Nogay, Oğuz, Özbek, Tatar, Tuva, Türkmen, Uygur ve Yakut boyları bir araya gelerek aşağıdaki kararları almıştır…

1) Ümitlerimizi yeşerten Türk Devletler Teşkilatı’nın kurulması memnuniyetle karşılanmıştır.

2) Bütün dünyaya adından bahsettiren Türk Devletler Teşkilatı daha aktif hâle getirilmelidir.

3) Bu bağlamda Türk Devletler Teşkilatının ikinci ve üçüncü halkaları mutlaka kurulmalıdır.

4) Teşkilatın kurulacak ikinci ve üçüncü halkalarında, “Türk Devletler Teşkilatında biz neden yokuz” diyen pek çok devlet gibi, Balkanlar’dan Moğolistan’a, Uyguristan’dan-Kore’ye kadar bütün akraba toplulukları yer almalıdır.

5) Bunun dışında; Özellikle Balkan Türkleri olmak üzere, Kamboçya’dan-Sri Lanka Türklerine, Pakistan ve Himalaya’daki Türklerden, Girit Türklerine, Libya’da ki Türklerden-Irak’taki Türkmenelindeki Türklere, Romanya Türklerinden-Kırım’a, Nijer’de yaşayan Tuaregler’den-Doğu Afrika’da ve Ortadoğu’da yaşayan Osmanlı Türkü’nün torunlarına, Sibirya’dan Kafkaslara, Tacikistan’a kadar hiçbir oba ve aşiretleri dışarıda bırakmadan temsilci alınması zarûrî olmuştur.

6) İşte öyle bir yapıya büründürülecek Türk Devletler Teşkilatı’nın önemli çalışması hâline gelen TURAN KURULTAYI için teklifimiz; bundan böyle dönüşümlü olarak her iki yılda bir diğer Türk Cumhuriyetlerinin birinde, olimpiyat oyunlarıyla, ekonomik ve kültürel oturumlarıyla kısaca her yönüyle icrâ edilmelidir.

7) Bugün Türk Devletler Teşkilâtının kurulması gibi; Turan Birliğini kurma mücâdelesi için, tam 100 yıl önce şehit düştüğü 4 Ağustos 1922’ye kadar, işgaldeki Türk Devletlerini kurtararak TURAN bayrağı altında biraraya getirmek isteyen Enver Paşa unutulmamalıdır. Anıtı dikilmeli, hayatı ve mücadelesi film yapılarak gelecek nesillere aktarılmalıdır.

8)Türk Devletler Teşkilatının bünyesinde ortak ordu, ortak pazar ve ortak parlamento kurulmalı ve üçer aylık dönemlerde Macaristan Parlamentosunda toplanarak yapılan çalışmalar gözden geçirmelidir.

10) Yine TDT bünyesinde Türk Dünyası Stratejik Araştırmalar Merkezi ve Türk Dünyası Araştırmalar Enstitüsü,Türk Dünyası Akademisyenler Birliği, Türk Dünyası Tarım Birliği (hayvancılık dahil), Tür Dünyası Sağlık Teşkilatı ve Türk Dünyası Arama Kurtarma (TÜDAK) kurulmalıdır.

11) Türk Dünyası Ekomomik Formu iki yılda bir Türk Dünyasının kalbi konumundaki Aşkabat’ta yapılmalıdır.

12) Türk Dünyası Bilim Olimpiyatları iki yılda bir Özbekistan’da icra edilmelidir.

13) Türk Dünyası Uzay Araştımaları Enstitüsü kurularak Kazakistan’da her yıl toplanmalıdır.

14) Türk Teknofest Festivali her yıl Türkiye’de yapılmalıdır.

15)Türk Dünyası Yüksek Öğrenim Kurumu kurulmalı, Türk Dünyasındaki üniversitelerin denkliği için üniversitelerde ıslah çalışmaları yapılmalıdır.

16) Türk Dünyası Hekimler Birliği Kurularak her yıl Azerbaycan’da biraraya gelmelidir.

17) Türk Dünyası Bilim Ödülleri düzenlenmeli ve iki yılda bir yapılan Turan Kurultayında sahiplerine takdim edilmelidir.

18) Türk Dünyası Film Festivali ve Türk Dünyası Erovizyon Müzik yarışmaları dönüşümlü olarak Kırgızistan’da birer yıl arayla yapılarak dereceye girenlere ödülleri verilmelidir.

19) Merkezi İstanbul’da olan Türk Dünyası Belediyeler Birliği “iş birliği-güç birliği” kapsamında genişletilerek, en küçük belediyelere kadar bütün Türk Dünyasını kapsayacak şekilde dizayn edilmelidir.

20) Türk Dünyası Kültür, sanat, edebiyat çalıştayları yapılarak Türk Dünyasının ortak değerleri, özellikle Dede Korkut, Nasrettin Hoca, Atilla, Timur, Uluğ Bey, Ali Kuşçu gibi önemli şahsiyetler anlatılmalıdır.

21) “Tarihini bilmeyen milletlerin coğrafyasını başkaları çizer” düsturuyla, Türk Dünyası ortak tarihi yeniden yazılmalıdır. Bunun İçin “Millî Tatihçiler Şurâsı” âcilen kurulmalıdır.

22) Başta Doğu Türkistan olmak üzere Musul-Kerkük, Kıbrıs, Kırım, Batı Trakya gibi Türk Bölgelerinin statüleri uluslararası platformlarda sürekli dile getirilerek, layık oldukları konuma gelene kadar dünya gündeminde kalmaları sağlanmalıdır.

Bütün dünya bilmelidir ki, 21. Yüzyıl Türk Asrı Olacaktır.

Turan Kurultayı Bilim Kurulu


TURAN KURULTAYI SONUÇ BİLDİRGESİ..
Budapeşte, 13.08.2022