BibTex RIS Kaynak Göster

RELATIONS OF STUDENTS' SUCCESS PERCEPTIONS AND IMPLICIT RELATIONS BETWEEN INSTRUCTOR-STUDENT

Yıl 2016, Cilt: 45 Sayı: 212, 81 - 92, 01.10.2016

Öz

This qualitative study aims to explore the relationship between the hidden aspects of the interaction between teacher educators and students with students’ perception of “success” during their undergraduate studies. The sample of this study consists of eight fourth year students attending at Early Childhood Education department in a state university. The sample of the study was determined through purposeful sampling. The data were collected through semi-structured interviews. Qualitative content analysis was used for analyzing the data. According to the results, students saw themselves successful when they learnt something that could be used in their profession. To be successful, students were expected to behave according to the hidden and explicit requirements of the instructor of the class. The students’ perception of success was closely related to teacher educators’ gender, interaction styles, their classroom rules, their choice of classroom activities and their evaluation styles

ÖĞRETİM ELEMANI-ÖĞRENCİ ARASINDAKİ ÖRTÜK İLİŞKİLER İLE ÖĞRENCİLERİN BAŞARI ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2016, Cilt: 45 Sayı: 212, 81 - 92, 01.10.2016

Öz

Bu araştırma, öğretim elemanı-öğrenci arasındaki örtük ilişkiler ile öğrencilerin başarı algıları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmış nitel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet üniversitesinin Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı dördüncü sınıfta öğrenim gören sekiz öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubu aşırı veya aykırı durum örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi tekniği uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre, öğrencilerin “başarılı olma” kavramını mesleki bilgi edinimi ile açıkladıkları saptanmıştır. Öğrenciler başarılı olabilmek için öğretim elemanlarının örtük beklentilerine ve açık programın gerekliliklerine göre davranmaktadırlar. Öğrencilerin başarı algılarının oluşumunda, öğretim elemanının etkileşim özellikleri, iletişim tarzı ve cinsiyeti gibi kişisel özellikleri ile sınıf kuralları, sınıf içi uygulamalar ve değerlendirmeye yönelik uygulamalar önemli rol oynamaktadır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA27BG56CS
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Serhat Gündoğdu

Mustafa Yaşar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 45 Sayı: 212

Kaynak Göster

APA Gündoğdu, S., & Yaşar, M. (2016). ÖĞRETİM ELEMANI-ÖĞRENCİ ARASINDAKİ ÖRTÜK İLİŞKİLER İLE ÖĞRENCİLERİN BAŞARI ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Milli Eğitim Dergisi, 45(212), 81-92.