Milli Eğitim Dergisi
Kapak Resmi
Makale Gönder Hakemlik İsteği Gönder Amaç ve Kapsam Yazım Kuralları Etik İlkeler ve Yayın Politikası Son Sayı Editör Kurulu İletişim Arşiv
...
Giriş
ISSN 1302-5600 | Yayın Aralığı Yılda 4 Sayı | Başlangıç: 1973 | Yayıncı Milli Eğitim Bakanlığı |


YAYIN İLKELERİMİZ GÜNCELLENMİŞTİR. 1 MAYIS 2021 TARİHİNDEN İTİBAREN YAPILACAK BAŞVURULARDA YENİ YAYIN İLKELERİ GEÇERLİDİR. AYRICA ÇALIŞMANIZI YÜKLEMEDEN ÖNCE MAKALE YÜKLEME KILAVUZUNU MUTLAKA İNCELEYİNİZ.


MİLLÎ EĞİTİM DERGİSİ 2021 YILI ÖZEL SAYISI

TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA GÖÇMEN EĞİTİMİ

Makale Son Kabul Tarihi: 30 HAZİRAN 2021

Ayrıntılı bilgi tıklayınız...


Millî Eğitim dergisinde eğitim alanındaki makalelere yer verilir. Makalelerde araştırmaya dayalı olma, alana katkı sağlama, uygulamaya ilişkin öneriler ortaya koyma, yeni ve farklı gelişmeleri irdeleme, güncel olma ölçütleri dikkate alınır.

Milli Eğitim Dergisi

ISSN 1302-5600 | Yayın Aralığı Yılda 4 Sayı | Başlangıç: 1973 | Yayıncı Milli Eğitim Bakanlığı |
Kapak Resmi


YAYIN İLKELERİMİZ GÜNCELLENMİŞTİR. 1 MAYIS 2021 TARİHİNDEN İTİBAREN YAPILACAK BAŞVURULARDA YENİ YAYIN İLKELERİ GEÇERLİDİR. AYRICA ÇALIŞMANIZI YÜKLEMEDEN ÖNCE MAKALE YÜKLEME KILAVUZUNU MUTLAKA İNCELEYİNİZ.


MİLLÎ EĞİTİM DERGİSİ 2021 YILI ÖZEL SAYISI

TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA GÖÇMEN EĞİTİMİ

Makale Son Kabul Tarihi: 30 HAZİRAN 2021

Ayrıntılı bilgi tıklayınız...


Millî Eğitim dergisinde eğitim alanındaki makalelere yer verilir. Makalelerde araştırmaya dayalı olma, alana katkı sağlama, uygulamaya ilişkin öneriler ortaya koyma, yeni ve farklı gelişmeleri irdeleme, güncel olma ölçütleri dikkate alınır.

Cilt 50 - Sayı 230 - 4 May 2021
  1. OKUL DÖNEMİ ÇOCUKLARININ BİLGİSAYAR OYUN BAĞIMLILIĞI İLE DAVRANIŞ PROBLEMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
    Sayfalar 13 - 28
    Derya ŞAHİN, Özlem GÖZÜN KAHRAMAN
  2. AYRILIK KAYGISIYLA BAŞA ÇIKMAYA YÖNELİK BİR MODEL ÖNERİSİ: AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ KREŞ VE ANAOKULLARINA UYUM MODELİ (KAUM-AKDENİZ)
    Sayfalar 29 - 56
    Yunus PINAR
  3. ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARI İLE İLETİŞİM BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
    Sayfalar 57 - 73
    Prof. Dr. Hakan SARI, Eyilmaz@konya.edu.tr EYİLMAZ@KONYA.EDU.TR, Özlem ASLAN BAĞCI, Hatice GÖKDAĞ
  4. ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE YARATICI PROGRAM
    Sayfalar 75 - 94
    Mine DURMUŞOĞLU, Müleyke OSANMAZ, Özge KOCA
  5. EK DESTEĞE İHTİYACI OLAN ÇOCUKLARA ÖZ BAKIM BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNDE ÖĞRETMEN EĞİTİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİ
    Sayfalar 95 - 118
    Yasemin DOĞAN, Salih CAKMAK
  6. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA EKLENEN FEN, MÜHENDİSLİK VE GİRİŞİMCİLİK UYGULAMALARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
    Sayfalar 119 - 146
    Reis ÖZKAN, Nilüfer OKUR AKÇAY
  7. SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ (2018) KÜRESEL VATANDAŞLIK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
    Sayfalar 147 - 167
    Hakan TÜRK, Emin ATASOY
  8. TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARI İLE OKUMA BECERİLERİ ÖĞRETİM PROGRAMININ ULUSLARARASI OKUMA YETERLİKLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ
    Sayfalar 169 - 193
    Emine Seda KOÇ
  9. TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN İKİ DİLLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKÇE KONUŞMA BECERİLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
    Sayfalar 195 - 220
    Gülan KALI, Perihan Gülce ÖZKAYA, Mustafa COSKUN
  10. TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ METİN KULLANIMININ ÖĞRENCİ BAŞARISI VE MOTİVASYON ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ
    Sayfalar 221 - 240
    Filiz METE, Begüm COŞKUN
  11. ÇOCUK KİTAPLARINDA AKRAN ZORBALIĞI
    Sayfalar 241 - 257
    Oğuzhan YILMAZ, Bilge DESTEGÜLOĞLU
  12. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNE STRATEJİ ÖĞRETİMİNİN ÖZET YAZMA BECERİLERİNE ETKİSİ
    Sayfalar 259 - 278
    Ahmet BENZER, Kübra KARADAĞ, Büşra EVCİ
  13. MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN VE ÖĞRENCİLERİNİN KESİR VE RASYONEL SAYI KAVRAMINA AİT TANIMLAMALARI
    Sayfalar 279 - 300
    Selami ERCAN, Döndü Gamze AKTAŞ
  14. EĞİTİMCİLER İÇİN DİJİTAL YETERLİLİK ÖLÇEĞİ: UYARLAMA, GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
    Sayfalar 301 - 328
    Türker TOKER, Ergün AKGÜN, Zeynep CÖMERT, Sultan EDİP
  15. 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN FARKLI MATEMATİKSEL MODELLEME PROBLEMLERİNDEKİ BECERİ GELİŞİMLERİNİN İNCELENMESİ
    Sayfalar 329 - 358
    Kemal ÖZGEN, İdris ŞEKER
  16. MATEMATİK TARİHİNİN ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİNDE KULLANILMASINA YÖNELİK ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ
    Sayfalar 359 - 384
    Gülçin TAN ŞİŞMAN, Şeyda GENÇKAYA
  17. ÖĞRETMENLERİN LİSE PANSİYONLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: PROBLEMLER VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
    Sayfalar 385 - 408
    Asuman SARACALOĞLU, Sevgi BEKTAŞ BEDİR
  18. ÖĞRETMEN TEMALI FİLMLERDE SUNULAN “İDEAL ÖĞRETMEN” MODELİ
    Sayfalar 409 - 422
    Müzeyyen ALTUNBAY, Julide ALACA
  19. ÖĞRETMENLERİN LİDERLİK ROLLERİNE İLİŞKİN ALGI VE BEKLENTİLERİNİN İNCELENMESİ
    Sayfalar 423 - 444
    Yasemin İBİŞ, Ömer ÇALIŞKAN
  20. OKUL YÖNETİCİLERİ VE ÖĞRETMENLERDE AZİM VE PSİKOLOJİK SAĞLAMLIĞIN ROLÜ
    Sayfalar 445 - 460
    Ali SONKUR
  21. OKUL MÜDÜRLERİNİN KRİZ YÖNETME BECERİLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
    Sayfalar 461 - 482
    Uğur ÖZALP, Faruk LEVENT
  22. PIAAC 2015 YETİŞKİN BECERİLERİNİN MEB ÇALIŞANLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
    Sayfalar 483 - 507
    Ramazan ATASOY, Nezahat GÜÇLÜ
  23. TEMEL EĞİTİM ÖĞRETMEN ADAYLARININ DRAMAYA İLİŞKİN METAFORLARI
    Sayfalar 509 - 533
    Gönül ONUR SEZER, Pınar BAĞÇELİ KAHRAMAN
  24. YENİ NESİL VE OYUNLAŞTIRMA: ÖĞRETMEN ADAYLARININ OYUNLAŞTIRMA UYGULAMASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
    Sayfalar 535 - 556
    Sunagül SANİ-BOZKURT
  25. YÜKSEKÖĞRETİMDE AKADEMİK KARİYER FARKINDALIĞI: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI
    Sayfalar 557 - 580
    Miray DAĞYAR, Gamze KASALAK, Nermin UĞURLU
  26. MAĞDURLARA YÖNELİK FARKINDALIK ÖLÇEĞİNİN (MAFÖ) GELİŞTİRİLMESİ VE MAĞDURLARLA ÇALIŞABİLECEK ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE UYGULANMASI
    Sayfalar 581 - 604
    Burak Miraç GÖNÜLTAŞ
  27. LİSE ÖĞRENCİLERİNİN EBEVEYNLERİNİN OKUMA TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
    Sayfalar 605 - 627
    Hamza AYDOĞDU, Neşe KARA ÖZKAN
  28. İLKOKULA BAŞLAMA YAŞINA GÖRE İLKOKUL BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA HIZLARININ UZUN DÖNEMLİ İNCELENMESİ
    Sayfalar 629 - 643
    Durmus EKIZ, Miraç BAKKALOĞLU
  29. OKUMA GÜÇLÜĞÜ YAŞAYAN ÖĞRENCİLERİN SINIFTAKİ DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA
    Sayfalar 645 - 662
    Özgür SİREM, Ozlem BAS
  30. KÜTLE VE AĞIRLIK KAVRAMLARININ ÖĞRETİMİ: TAHMİN-GÖZLEM-AÇIKLAMA
    Sayfalar 663 - 687
    Ahmet BOLAT, Sevilay KARAMUSTAFAOĞLU
  31. ÖĞRETMEN ADAYLARI İÇİN YENİ BİR DERS: ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
    Sayfalar 689 - 704
    Ulaş İLİC
  32. GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ DERSİNDE SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ AKTİF ÖĞRENME DENEYİMLERİ
    Sayfalar 705 - 724
    Handan BÜLBÜL
  33. DEĞERLERE VE DEĞERLER EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ
    Sayfalar 725 - 744
    S. Tunay KAMER, Murat ŞAHİN
  34. MESNEVÎ’DE DEĞERLER VE MESNEVÎ’NİN DEĞERLERE BAKIŞI
    Sayfalar 745 - 767
    Halil TAŞ
  35. ÖZGÜR ARAS TÜFEK’İN TÜRKÇENİN MUHAFIZLARI SERİSİ ROMANLARINDA DEĞERLER
    Sayfalar 769 - 793
    Funda BULUT, Şahin ŞİMŞEK
  36. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE OKUL TÜKENMİŞLİĞİNİ AÇIKLAMADA EĞİTİM STRESİ VE OKUL DOYUMUNUN ROLÜ
    Sayfalar 795 - 813
    Ahmet BEDEL, Gökhan GÜLER
  37. ERGENLERDE DUYGU DÜZENLEME STRATEJİLERİ VE EBEVEYN TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
    Sayfalar 815 - 834
    Derya ATALAY, Arzu ÖZYÜREK
  38. TOPLUMSAL DEĞİŞME, YETİŞKİN EĞİTİMİ VE SOSYOLOJİ
    Sayfalar 835 - 856
    Mehmet Güven AVCI, Elif KIRAN
  39. BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİ ADAYLARININ AKADEMİK ERTELEME EĞİLİMLERİNİN ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ VE ÖZ YETERLİKLERİNE ETKİSİ
    Sayfalar 857 - 872
    Bijen FİLİZ, Yahya DOĞAR
  40. İLETİŞİM MERKEZLERİNİN İŞLEYİŞİNE İLİŞKİN OKUL MÜDÜRLERİ VE İLÇE MİLLÎ EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRLERİNİN GÖRÜŞLERİ
    Sayfalar 873 - 898
    Kemal KAYIKÇI, Derviş TATAR
  41. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN DİJİTAL BAĞIMLILIKLARININ SOSYAL KAYGI DÜZEYLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ
    Sayfalar 899 - 922
    Sait BARDAKÇI, Aysel ARSLAN
  42. İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM DERSİNİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM VE PROBLEM ÇÖZME BECERİ DÜZEYLERİNE ETKİSİ
    Sayfalar 923 - 938
    Yunus AKAN
  43. LİSANSÜSTÜ DÜZEYDE EĞİTİME İLİŞKİN ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİ: BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİ ÖRNEĞİ
    Sayfalar 939 - 958
    Meltem KURTOĞLU ERDEN, Süleyman Sadi SEFEROĞLU
  44. İNGİLİZCE HAZIRLIK OKULU ÖĞRETİM GÖREVLİLERİNİN VE ÖĞRENCİLERİNİN DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİNİN KULLANIMINA VE ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
    Sayfalar 959 - 992
    Demet ÖZMAT, Nuray SENEMOĞLU
  45. İLKOKUL 4.SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ EĞİTİM MATERYALLERİ PORTALI’NA İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME
    Sayfalar 993 - 1014
    Hakan DEDEOĞLU, Ömer ERBASAN
  46. MEB TARAFINDAN PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMETLERİ İLE İLGİLİ OLARAK YAYINLANAN YÖNETMELİKLERDEKİ KARARLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
    Sayfalar 1015 - 1038
    Fatih CAMADAN
  47. THE EFFECTS OF VOCABULARY RESOURCE USE ON LEXICAL RICHNESS IN L2 WRITING
    Sayfalar 1039 - 1058
    Kiymet Merve CELEN, Şebnem YALÇIN
  48. THE AFFECT OF PROJECT-BASED ACTIVITIES ON EFL LEARNERS’ SPEAKING SKILLS
    Sayfalar 1059 - 1073
    Feyza Nur EKİZER

Makalenizi yüklemeden önce mutlaka MAKALE YÜKLEME KILAVUZU'nu inceleyiniz.