Millî Eğitim dergisinde amaç; eğitime ilişkin bilgi, uygulama, sorun ve önerilerin bilimsel, akademik ve kuramsal düzlemde ortaya konulmasını, tartışılmasını, elde edilen verilerin ve ulaşılan sonuçların taraflara ulaştırılmasını sağlamaktır.
Millî Eğitim dergisinde "Eğitim Bilimleri" alanındaki makalelere yer verilir. Makalelerde araştırmaya dayalı olma, alana katkı sağlama, uygulamaya ilişkin öneriler ortaya koyma, yeni ve farklı gelişmeleri irdeleme, güncel olma ölçütleri dikkate alınır.
Aşağıda belirtilen çalışmalar Millî Eğitim dergisinin yayın kapsamındadır.
• Okulöncesinden yükseköğrenime kadar tüm eğitim-öğretim kademelerinde eğitim, öğretim, öğrenme, okul, öğrenci, öğretmen temalarındaki araştırma çalışmaları,
• Öğretmenlerin yeterliklerini ve eğitim yöntemlerini geliştirmeye yardımcı olan çalışmalar,
• Öğretmen adaylarının daha nitelikli öğretmenler olmalarını amaçlayan, eğitim modellerini irdeleyen, yenilikçi öğretmen eğitimi uygulamalarını içeren çalışmalar,
• Öğrencilerin bireysel, eğitsel, duygusal, sosyal bilinç ve kariyer bilinci alanlarda gelişimlerine etki edebilecek çalışmalar,
• Eğitimde aile katılımını irdeleyen, geliştiren ve destekleyen çalışmalar,
• Büyük araştırma grupları veya örneklemlerle gerçekleştirilmiş meta-analiz, meta-sentez, içerik analizi gibi çalışmalar,
• Eğitsel ölçme araçlarının geliştirildiği ve kullanışlılığının sınandığı çalışmalar,
• Multidisipliner (çok disiplinli), interdisipliner (disiplinler arası) ve transdisipliner (disiplinler üstü) çalışmalar,
• Eğitime yardımcı teknoloji entegrasyonunu içeren çalışmalar.
Ayrıca dergimizde orijinal ve özgün araştırma makalelerine, ileri düzey istatistik içeren çalışmalara, ulusal ve uluslararası eğitim politikalarına etki eden çalışmalara, karma desenli çalışmalara öncelik verilir.
Kısıtlamalar ve Değerlendirmeye Kabul Edilmeyen Başvurular
• Üniversite öğrencilerinin örneklem olarak alındığı çalışmalar,
• Alan yazın derlemeleri,
• Bildirilerden üretilen çalışmalar,
• Ders kitaplarını inceleyen çalışmalar,
• Küçük bir çalışma grubu veya örneklemle verilerin toplandığı çalışmalar,
• Bir disiplin alanı için yöntem, teknik ya da sınırlı değişkenlerle sınanmış araştırmalar,
• Dört ve daha fazla yazar tarafından yazılan çalışmalar,
dergimizin kapsamı dışındadır.
Ancak yukardaki sıralanan çalışmalardan alana katkı sağlayacak özgün ve yenilikçi yönü ağır basan çalışmalar editör kurulunca değerlendirmeye alınabilir.
MAKALENİN YAZIM KURALLARI VE YAPISI
Gönderilen makaleler ulusal ve uluslararası etik kurallar ile araştırma ve yayın etiğine uygun olmalıdır.
Makalelerin, dergimizin makale şablonu kullanılarak aşağıda belirtilen düzene göre sunulmasına özen gösterilmelidir:
1. Başlık
Makalelerin bir başlığı bulunmalıdır. Başlık; Türkçe ve İngilizce olarak konuyu en iyi şekilde belirtmeli, on beş kelimeyi geçmemeli, ilk harfleri büyük olacak şekilde koyu yazılmalıdır.
2. Makale Türü
Makale türü başlığın altına, tamamı büyük harf olacak şekilde koyu yazılmalıdır.
3. Yazar Adları ve Adresleri
Yazar adları, unvanları, kurumları, adresleri, e-posta adresleri ve ORCID bilgileri belirtilmelidir.
Şablondaki biçimlendirmeye dikkat edilmelidir.
4. Öz
Türkçe ve İngilizce öz (anahtar kelimeler eklenerek) yapılmalıdır. İki yüz elli kelimeyi geçmemeli, yazının tümünü en kısa ve öz (özellikle çalışmanın amacını, araştırma yöntemini ve sonucunu) yansıtacak nitelikte olmalıdır. Tek paragraf ve iki yana yaslı olmalıdır. Times New Roman, 10 punto, italik, koyu, tek satır aralığında olmalıdır. Özün altında bir satır boşluk bırakılarak çalışmanın bütünlüğünü yansıtacak anahtar kelimeler verilmelidir. Bu anahtar kelimelerin tamamı küçük harfle yazılmalı (özel isimler ve büyük harfli kısaltmalar hariç), kavramlar genelden özele doğru sıralanmalıdır. Anahtar kelime sayısı 3–8 arasında olmalı, sonunda nokta kullanılmamalıdır. İngilizce öz ve anahtar kelimeler de aynı özellikleri taşımalıdır.
5. Makale
Makale; çalışmanın amaç, kapsam, çalışma yöntemlerini belirten bir giriş bölümüyle başlamalı; veriler, gözlemler, görüşler, yorumlar, tartışmalar gibi ara ve alt bölümlerle devam etmeli; tartışma, sonuç ve öneri bölümleriyle son bulmalıdır.
5.1. Ana Metin: Makale; A4 boyutunda sayfa üzerine, Times New Roman yazı tipinde, 11 punto, 1,5 satır aralığı, 1,25 paragraf girintisi ve 6 nk paragraf boşluğuna göre düzenlenmelidir. Sayfa kenarlarında 3 cm’lik boşluk bırakılmalı ve sayfalar numaralandırılmalıdır. Yazılar sekiz bin kelimeyi ve otuz sayfayı aşmamalıdır. Hakem talepleri doğrultusunda yapılacak eklemeler bu sınırlamaya dâhil değildir.
5.2. Ana Başlıklar: Bunlar; sıra ile özet, ana metnin bölümleri (giriş, yöntem, bulgular, tartışma, sonuç, öneriler), (varsa) teşekkür, kaynakça ve (varsa) eklerden oluşmaktadır. Ana başlıklar her kelimenin yalnızca ilk harfi büyük, diğerleri küçük harflerle, Times New Roman, 12 punto, ortalanmış ve koyu yazılmalıdır.
5.3. Ara Başlıklar: Tamamı koyu renk, sola dayalı, Times New Roman, 11 punto ile yazılmalıdır. Yalnızca her kelimenin ilk harfi büyük olmalı ve başlık sonlarında satırbaşı yapılmalıdır.
5.4. Alt Başlıklar: Tamamı koyu renk, sola dayalı, Times New Roman, 11 punto ve yalnızca başlığın ilk kelimesindeki birinci harf büyük olmalıdır. Başlık sonuna iki nokta işareti konularak yazıya aynı satırdan devam edilmelidir.
5.5. Şekiller: Şekiller; küçültmede ve basımda sorun yaratmayacak çözünür- lükte, düzgün ve yeterli çizgi kalınlığı tercih edilerek çizilmelidir. Her şekil ayrı bir sayfada bulunmalıdır. “1”den başlamak üzere her şekil ayrı ayrı numaralandırılmalı ve her şeklin üstüne başlığı yazılmalıdır.
5.6. Tablolar: Şekiller gibi “1”den başlayarak ayrı ayrı numaralandırılmalı ve numaralar her tablonun üstüne başlığıyla birlikte yazılmalıdır.
Şekil ve tabloların başlıkları, kısa ve öz olmalı; her kelimenin ilk harfi büyük, diğer harfleri küçük yazılmalıdır. Gerekli durumlarda açıklayıcı dipnotlar veya kısaltmalar, şekil ve tabloların hemen altında verilmelidir.
5.7. Resimler: Yüksek çözünürlüklü (300 dpi), parlak ve net olmalıdır. Ayrıca şekiller için verilen kurallara uyulmalıdır.
Şekil, tablo ve resimler on sayfayı aşmamalıdır. Metin içindeki yerlerine yerleştirilmiş olarak gönderilmelidir. Bu görsellerin baskıda net çıkmayacağı düşünülmesi durumunda yazarından orijinali istenir.
5.8. Metin İçinde Kaynak Verme: Metin içinde kaynak vermede aşağıdaki kurallara uyulmalı ve verilen örnekler esas alınmalıdır. Kesinlikle dipnot şeklinde kaynak gösterilmemelidir.
a. Metin içinde tek yazarlı kaynaklara atıf yapılırken aşağıdaki örnekte olduğu gibi araştırıcının soyadı, eserin yayım tarihi yay ayraç içinde verilmelidir:
(Güneş, 2006) veya Güneş (2006) veya Güneş’in (2006) çalışmasına göre…
b. Metin içinde iki yazarlı kaynaklara atıf yapılırken aşağıdaki örnekte olduğu gibi araştırıcıların soyadı arasına “ve” yazılmalı, eserin yayımlanma tarihi verilmelidir:
(Can ve Gündüz, 2019) veya Can ve Gündüz (2019)
(Miles ve Huberman, 1998) veya Miles ve Huberman (1998)
Birden çok kaynağın söz konusu olduğu durumlarda kaynakların aralarına noktalı virgül (;) konulmalı ve alfabetik olarak aşağıdaki gibi yazılmalıdır:
(Aydoğdu, 2020; Köksal, 2007; Öğülmüş, 1993; Safran ve Aktaş, 2012)
c. Metin içinde üç ve daha fazla yazarlı yayınlara değinilirken ilk seferinde tüm yazar soyadlarına yer verilir, daha sonraki atıflarda aşağıdaki gibi ilk yazarın adı belirtilmeli, diğerleri için “vd.” ifadesi kullanılmalıdır. Ancak kaynaklar dizininde bütün yazarların isimleri yer almalıdır:
Çepni, Ayvacı ve Bakırcı (2015) veya (Çepni, Ayvacı ve Bakırcı, 2015) (ilk atıf) Çepni vd. (2015) veya (Çepni vd., 2015) (ikinci ve sonraki atıflar)
Dowden, Pittaway, Yost ve McCarthy, (2013) veya (Dowden, Pittaway, Yost ve McCarthy, 2013) (ilk atıf)
Dowden vd. (2013) veya (Dowden vd., 2013) (ikinci ve sonraki atıflar)
ç. Ulaşılamayan bir yayına metin içinde değinilirken bu kaynakla birlikte alıntının yapıldığı kaynak da aşağıdaki gibi belirtilmelidir. Kaynakçada sadece “aktaran” bilgisi yer almalıdır:
Köprülü (1911) (aktaran Çelik, 1998) veya (Köprülü 1911; aktaran Çelik, 1998) veya Köprülü’nün (1911) (aktaran Çelik, 1998)…
d. Kişisel görüşmelere metin içinde görüşme yapılan kişinin soyadı ve görüşme tarihi belirtilerek değinilmelidir. Ayrıca bu görüşmeler kaynaklar dizininde belirtil- melidir:
(Tarakçı, 2004)
e. Kurum ve kuruluşlara ait çalışmalar aşağıdaki şekilde belirtilmelidir. Millî Eğitim Bakanlığı (2018) veya (Millî Eğitim Bakanlığı, 2018) ilk atıf MEB (2018) veya (MEB, 2018) daha sonraki atıflar
6. Katkı Belirtme
Yazarın dışında makaleye katkısı bulunanlar varsa yazının sonunda bu isimler ayrıca belirtilmelidir.
Bir araştırma kurumu veya kuruluşu tarafından desteklenen çalışmalarda desteği sağlayan kuruluşun adı, projenin ismi, (varsa) tarih, sayı ve numarası verilmelidir.
7. Kaynakça
Yazının sonuna kaynaklar dizini eklenmelidir. Kaynakça, uluslararası kaynak yazım biçimlerinden APA 7’ye uygun olmalıdır. Yazar soyadlarını esas alan alfabetik sırayla aşağıdaki kurallara göre hazırlanmalıdır. Dergide yazım birliği sağlanması açısından büyük / küçük harf kullanımı aşağıda belirtilen şekilde düzenlenmelidir.
7.1. Süreli Yayınlar
Yazar adları, tarih, makalenin başlığı, süreli yayının adı (italik, kısaltılmamalı), cilt numarası (italik), (sayı numarası), sayfa numarası bilgilerine yer verilmelidir. DOI numarası varsa http ile başlayarak verilmelidir:
Öztürk, N., Bozkurt Altan, E., ve Tan, S. (2020). Ortaokul öğrencilerinin geleceğe hazırlanıyorum problemlere çözüm arıyorum projesinin kendilerine katkılarına yönelik değerlendirmelerinin incelenmesi. Millî Eğitim, 49(225), 153–179. https://dx.doi.org/10.37669/milliegitim.644986
Maier, U., Wolf, N., and Randler, C. (2016). Effects of a computer-assisted for- mative assessment intervention based on multiple tier diagnostic items and different feedback types. Computers & Education, 95, 85-98. https://doi.org/10.1016/j.compe- du.2015.12.002
Dergi cilt, sayı ve / veya makale veya sayfa numaralarını kullanmıyorsa, eksik ögeler referanstan çıkarılmalıdır.
Bozan, M. (2004). Bölge yönetimi ve eğitim bölgeleri kavramı. Millî Eğitim, Kış 2004, S 161, 95-111.
7.2. Bildiriler
Yazar adları, tam tarih, bildirinin başlığı (italik), sempozyumun veya kongrenin adı, editörler, basımevi, cilt numarası, sayfa numarası, düzenlendiği yer adı bilgilerine yer verilmelidir.
Sunum, başlıktan sonra köşeli ayraç içinde açıklanmalıdır. Açıklama esnektir (örneğin “[Konferans oturumu],” “[Bildiri sunumu],” “[Poster oturumu],” “[Sözlü bildiri]”, “[Konferans sunum özeti]”).
Güneş Koç, R. S., ve Sarıkaya, M. (2018, 6-8 Eylül). 7. sınıf öğrencilerinin fen ışık konusundaki başarılarına 5E ile desteklenmiş bağlam temelli öğretim yönteminin etkisinin incelenmesi [Sözlü bildiri]. I. ILTER Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları Kongresi, Amasya Üniversitesi, Amasya.
Rayner, A. (2005, September). Reflections on context based science teaching: A case study of physics students for physiotherapy [Poster presentation]. Annual Uni- Serve Science Blended Learning Symposium Proceedings, Sydney.
7.3. Kitaplar
Yazar adları, tarih, Kitap adı (Sadece ilk sözcüğün ilk harfi büyük, italik), yayınevi bilgilerine yer verilmelidir. Şehir adı yazılmamalıdır.
Beyatlı, Y. K. (1985). Kendi gök kubbemiz. Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
Miles, M. B., and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage Publications.
Editörlü Kitap:
Safran, M. (Edt.) (2019). Dünya eğitimine yön verenler (Cilt 1-2). Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
Editörlü Kitapta Bölüm:
İngilizce editörlü kitaplarda “içinde” ifadesi yerine “in” kullanılmalı, yayın yeri (il) belirtilmemelidir.
Nofal, N. (2019). Gazali. M. Safran (Edt.), Dünya eğitimine yön verenler I
(s 341- 363) içinde. Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
Author, A. A., and Author, B. B. (Year). Title of chapter. In A. A. Editor and B. B. Editor (Eds.), Title of book (pages of chapter). Publisher
7.4. Raporlar ve Tezler
Aşağıdaki açıklama ve örnekte gösterildiği şekilde verilmelidir.
Yazar adları, (tarih). Raporun veya tezin başlığı [yayımlanıp yayımlanmadığı, raporun veya tezin türü]. Kuruluş veya üniversite adı, bölüm, şehir adı.
Azer, H. (2017). Millî Eğitim Bakanlığı arşiv kütüphanesindeki Osmanlı Türkçesi ile basılı eserler bibliyografyası [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Kırıkkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale.
7.5. İnternetten Alınan Bilgiler
Yazar adı veya kurum, kuruluş adı, internette yayımlanma tarihi. Yayın başlığı (italik). İnternet adresi bilgilerine yer verilmelidir.
Bozan, M. (2004, 1 Şubat). Bölge yönetimi ve eğitim bölgeleri kavramı. http:// www.yayim.meb.gov.tr
TÜBİTAK (2020, 18 Mayıs). UBYT programı ve dergi listesi. https://ulakbim. tubitak.gov.tr/tr/haber/tubitak-2020-ubyt-programi-ve-dergi-listesi-ilan-edildi
Bunların dışındaki alıntılar için APA 7 standartlarına uyulmalıdır. (https://apastyle.apa.org adresinden yararlanabilirsiniz.)
MAKALELERİN GÖNDERİLMESİ
Millî Eğitim dergisi; her şeyden önce bilime ve bilimsel yayın etiğine uygun şekilde, eğitim sistemimize katkıda bulunabilecek nitelikli çalışmaları, alanında uzman hakemlerin denetimleriyle yayımlama hedefindedir. Objektif ve kör hakemlik sistemine uygun bir değerlendirme ve yayın süreci önemsenmektedir. Bu nedenle yazarların bütün süreci DergiPark sistemi üzerinden yürütmesi ve takip etmesi gerekmektedir. Dergi ile ilgili görevlilerin kişisel e-postalarına veya derginin e-postalarına gönderilen yazılar kör hakemlik sistemine uygun olmadığı için değerlendirmeye alınmaz.
Makale göndermek için aşağıdaki dosya ve belgeler eksiksiz olarak http://www.dergipark.org.tr/milliegitim web adresinden sisteme yüklenmelidir.
İstenen Belgeler
2. Makalenin yazar isimli tam metni (Word dosyası formatında)
3. Makalenin yazar isimsiz tam metni (Word dosyası formatında) (MAKALE DOSYALARI SİSTEME YÜKLENİRKEN İSİMSİZ DOSYA "TAM METİN" OLARAK YÜKLENECEK)
4. Benzerlik raporu (PDF formatında, raporun tamamı), (Sistemin verdiği "intihal.net" ten alınan dosya)
6. Etik Kurul İzin Belgesi (Etik Kurul İzni gerekmiyorsa gerekçesini bildiren açıklama dosyası)
7. Makale başvuru ücreti dekontu
Makale gönderen yazarlar, Millî Eğitim dergisi yayın ilkelerinde belirtilen tüm şartları kabul etmiş sayılır.
Yazarlar, yayınlanan makalelerinin tüm telif haklarını Millî Eğitim dergisine devretmiş sayılırlar. Ancak dergide yayınlanan makalelerin tüm sorumluluğu yazarlarına aittir. Dergiye gönderilen makalelerin tamamı ya da bir kısmı başka bir yerde yayınlanmış veya yayın sürecine dâhil edilmiş olmamalıdır. Millî Eğitim dergisinde yayınlanan makaleler, Araştırma ve Yayın Etiğine uygun olmalıdır. İntihal yapmak, bölerek yayın yapmak, yayın tekrarı yapmak vb. durumlarda etik ihlali yapılmış olur. Etik ihlallerinde gerekli yasal işlemler yapılacaktır.
Etik Onay
TR Dizin tarafından 2020 yılı ile uygulanmaya başlanan etik onay(lar)a ilişkin kurallar nedeniyle etik kurulundan aldıkları etik onay belgesinin makale başvurusuna eklenmesi gerekmektedir.
Editörler için Etik İlkeler ve Görevler
Millî Eğitim dergisinde editörlerin uyması gereken ilkeler ve görevleri:
1. Başvurusu yapılan makalenin içeriğini değerlendirerek "etik onay" gerektiren bir çalışma olup olmadığını incelemek,
2. "Etik Onay" gerektiren çalışmalar için belgelerin eksiksiz olduğunu kontrol etmek,
3. Başvurusu yapılan makalelerin benzerlik düzeyini kontrol etmek,
4. Benzerlik kontrolü sonrası makaleyi değerlendirme aşamasına almak ya da editör atamak,
5. Makalelere en az iki hakem atamak,
6. Hakem atama işleminde makalenin konu alanına uygun hakemleri atamak,
7. Hakem atama sürecinde hakemlerin kurumsal dağılımında çeşitliliği gözetmek,
8. Hakemlerden gelecek etik ihlal yönündeki bildirimleri takip etmek, etik ihlal yönünde bir bildirim olmadığı takdirde, hakem raporlarına göre "Ret", "Revizyon" veya "Kabul" kararlarından birini işletmek,
9. Hakemlerden bir "Ret" ve bir "Revizyon/Kabul" önerisi olduğunda üçüncü hakeme makaleyi atamak,
10. Üçüncü hakem atanması durumunda bu hakemden gelecek değerlendirmeye göre "Ret", "Revizyon" veya "Kabul" kararlarından birini işletmek,
11. Kabul edilmiş makalelerin mizanpaj, dil editi ve doi atamasını takip etmek,
12. Kabul edilmiş makalelerin son halini uygun bir sayıda yayınlamak.
Hakemler için Etik İlkeler ve Görevler
Millî Eğitim dergisinde hakemlerin uyması gereken ilkeler ve görevleri:
1. Atanmış makalenin uzmanlık alanıyla uyumlu olup olmadığını gözden geçirmek,
2. Hakemliğini kabul ettiği makalede her hangi bir etik ihlal tespit ettiğinde ilgili editöre durumu bildirmek,
3. Hakemliğini kabul ettiği makaleyi özgünlüğü ve alana katkısı açısından değerlendirmek,
4. Hakemliğini kabul ettiği makalenin gelişimine ve kalitesine katkı yapacak öneriler sunmak,
5. Hakemliğini kabul ettiği makalenin gelişimine yönelik değerlendirmelerini teorik yapı ve metodolojik yaklaşım açılarından detaylandırmak,
6. Hakemliğini kabul ettiği makaleye dair nihai önerisini "Ret", "Minor Revizyon", "Major Revizyon" veya "Kabul" seçeneklerinden biri olarak belirtmek,
7. Hakemliğini kabul ettiği makale ile ilgili tüm değerlendirmelerini ve nihai önerisini "Hakem Değerlendirme Formu" üzerinde belirterek ilgili editöre ulaştırmak.
Yazarlar için Etik İlkeler ve Görevler
Millî Eğitim dergisinde yazarların uyması gereken ilkeler ve görevleri:
1. Makale başvurusundan önce "Etik İlkeler ve Yayın Politikası" bölümünü incelemek,
2. Makalelerini "Yazım Kuralları" kriterlerine uygun hazırlamak,
3. Makalelerini göndermeden önce benzerlik kontrolü yapmak,
4. Makale yükleme esnasında Millî Eğitim dergisi tarafından istenen belgeleri eksiksiz yüklemek.
5. Makalelerindeki çalışma için Etik Onay gerekli ise yukarıda belirtilen Etik Onay belgelerini makaleleri ile birlikte yüklemek,
6. Makalelerindeki çalışma için Etik Onay gerekli değil ise bunu gerekçesi ile birlikte makalede ve editöre not kısmında belirtmek,
7. Makalelerini Millî Eğitim dergisi tarafından istenen şablona uygun hazırlamak ve yüklemek.
8. Makalelerin daha önce bilimsel bir etkinlikte sunulup sunulmadığını, tezden üretildiyse bu konudaki bilgileri, varsa teşekkür etmek istedikleri kişileri, varsa fon edindikleri kaynakları makalenin ilgili bölümlerinde belirtmek
9. Revizyon kararı gelmesi durumunda hakemlerden gelen öneriler doğrultusunda gerekli güncellemeleri yapmak,
10. Revizyon kararı gelmesi durumunda hakemlerin önerilerine dair yapılanları ve cevaplarını ayrı bir dokümana işlemek,
11. "Kabul" kararı durumunda makalelerinin son okumalarını yaparak gerekli düzeltmeleri belirtmek ve yayına onay vermek,
12. Yayın sonrasında dahi olsa, oluşan bir etik ihlal tespitini ilgili editöre bildirmek.
Yayın Politikası
Millî Eğitim dergisine gönderilecek makalelerde fikir, eleştiri ve öneriler yer alabilir. Ancak bu fikir ve eleştirilerin yasal açıdan suç oluşturmaması, etik kuralları ihlal etmemesi, kişi ve kurumların saygınlığını zedelememesi gerekmektedir.
Bu şartların herhangi birini taşımadığı tespit edilen veya başvuru belgeleri eksik olan yazılar Ön İnceleme Kurulu kararıyla doğrudan reddedilir. Ayrıca alan dışı olan yazılar yani derginin adına, alanına, belleğine ve okur kitlesine uygun olmadığı düşünülen yazılar eksiksiz ve çok başarılı olsalar dahi iade edilir. Sayıca çok olan bu tür yazılar için tek tek uzun açıklamalarla ret gerekçeleri oluşturulmaz. Uluslararası bilimsel dergilerin geri bildirim yükümlülüğü yoktur.
İadeyi gerektirmeyecek ölçüde küçük eksiklikler tespit edilen yazılar için DergiPark sistemi üzerinden yeniden gönderim istenir. Sürecin takibi yazarın sorumluluğundadır. Millî Eğitim dergisi yazarlarla ve hakemlerle iletişimde DergiPark sistemini esas almaktadır. Derginin mevcut iş yoğunluğu içinde yazarlarla farklı kanallardan iletişim kurma imkânı ve yükümlülüğü bulunmamaktadır.
İncelenen makaleler gerektiğinde bilimsel bakımdan değerlendirilmek üzere Yayın Kuruluna sunulur. Yayın ilkeleri bakımından uygun bulunan makaleler intihal açısından da denetlenir. Bu amaçla makale sahipleri, başvuru esnasında benzerlik raporu için sistem tarafından intihal.net adresine yönlendirilecektir. Benzerlik konusunda tüm sorumluluk yazara aittir. Sürecin sağlıklı yürütülebilmesi amacıyla Millî Eğitim dergisi tarafından benimsenen benzerlik oranı gizli tutulur. Bu oran ULAKBİM ve ilgili otoriteler tarafından önerilen oranın Yayın Kurulu tarafından değerlendirilip teyit edilmesiyle belirlenmiştir.
Tüm makaleler için Etik Kurul İzin Belgesi sunulmalıdır. Etik Kurul İzin Belgesi gerekmeyen durumlarda yazarlar bunun gerekçesini açıklayan bir belgeyi sisteme yüklemelidir. Etik Kurul İzninin alındığı kurum, tarih ve karar sayısı makalenin sonunda belirtilmelidir. Eğer Etik Kurul İznine ihtiyaç yoksa yine makale sonunda gerekçesi açıklanmalıdır. Araştırma için alınan kurumsal ya da bireysel uygulama izinleri Etik Kurul İzni yerine geçmez.
Ön İnceleme veya Yayın Kurulunca uygun bulunan makaleler, alanında ortaya koyduğu eser ve çalışmalarıyla tanınmış iki hakeme gönderilir. Kararlarda bir kabul bir ret çıkması durumunda üçüncü hakem görüşüne başvurulur. Yazı hakkında iki olumlu ya da iki olumsuz rapor alınıncaya kadar hakemlik süreci yürütülür. Bir makale için en fazla on iki hakeme kadar davet gönderilir. Bu süreçte hakemlerden sonuç alınamazsa makale iade edilir. Hakem raporları gizlidir ve beş yıl süreyle saklanır. Ön inceleme süreci ortalama bir ay, hakem süreci ise ortalama altı ayda tamamlanır. Bazı durumlarda bu süre uzayabilmektedir. Hakemlik süreci ile ilgili ayrıntılı bilgi DergiPark sayfamızdaki “Kör Hakemlik Sistemi” bölümünde detaylı olarak anlatılmıştır.
Yazarlar; hakemlerin ve Yayın Kurulunun eleştiri, öneri ve düzeltmelerini dikkate almak zorundadır. Katılmadıkları hususlar olduğunda bunları gerekçeleri ile birlikte yazılı olarak açıklama hakkına sahiptirler. Yapılan düzeltmeler DergiPark sayfamızda yer alan Hakem Düzeltme Cetveli kullanılarak revizyon sürecinde sisteme yüklenmelidir. Yayımlanacak yazılarda Yayın Kurulu veya editörlük birimi tarafından esasa yönelik olmayan küçük düzeltmeler yapılabilir. Yayımlanan yazılardaki bulgu ve görüşlerin sorumluluğu yazarlarına aittir.
Basılan sayılar; MEB Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğünün http://dhgm.meb.gov.tr web sayfasında, ULAKBİM ODİS ve DergiPark’ta yayımlanır.
Yazı ve fotoğraflar, kaynak gösterilerek alıntı yapılabilir.
Millî Eğitim dergisi
Millî Eğitim dergisinde 15.05.2024 tarihinden itibaren her bir makale gönderimi için 1000 TL (Bin Türk Lirası) ücret talep edilir. Bu ücret makalenin kabul veya ret şartına bağlı olmaksızın makale başvurusu esnasında alınır. Hiçbir durumda iade edilmez.
Başvuru ücretlerinin aşağıdaki hesaba yatırılarak dekontun başvuru esnasında sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Ücret, Sorumlu Yazar tarafından yatırılmalı ve dekontun açıklama kısmında AD-SOYAD / TC KİMLİK NO / MAKALE İSMİ belirtilmelidir.
Hesap Numarası:
MEB Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüğü
TR31 0001 0017 4505 4952 1351 84
Ziraat Bankası Kamu Kurumsal Şubesi