Araştırmada, aday öğretmelerin toplumsal cinsiyet rollerine yönelik tutumları bazı sosyodemografik değişkenler açısından incelenmiştir. Bu araştırma, nicel yönteme dayalı tarama modelinde bir araştırmadır. Eğitim fakültesinde öğrenim gören toplam 317 öğrenci uygun örnekleme yöntemiyle araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında “Genel Bilgi Formu” ve “Toplumsal Cinsiyet Rolleri Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada veriler etik onay alındıktan sonra, yüz yüze yöntemle toplanmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama gibi betimsel istatistikler ile Kolmogorov-Smirnov, Mann Whiyney U ve Kruskal Wallis testlerinden yararlanılmıştır. Yapılan analizlerde, öğrencilerin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlarının cinsiyet, aile tipi, kardeş sayısı, anne ve baba çalışma durumuna göre anlamlı farklılıklar olduğu bulunmuştur (p<0,05). Buna göre, kadınların eşitlikçi, kadın, evlilikte, geleneksel ve erkek cinsiyet rollerine ait tutum puanlarının yüksek; geniş ailede bulunan öğrencilerin eşitlikçi cinsiyet, kadın cinsiyet, evlilikte cinsiyet, geleneksel cinsiyet rollerine ait tutum puanlarının düşük; bir kardeşe sahip öğrencilerin kadın cinsiyet ve geleneksel cinsiyet rollerine ait tutum puanlarının yüksek; annesi çalışan öğrencilerin kadın, evlilikte ve geleneksel cinsiyet rollerine ait tutum puanlarının yüksek; babası çalışan öğrencilerin erkek cinsiyet rolüne ait tutum puanlarının yüksek olduğu saptanmıştır (p<0,05).
öğretmen adayları toplumsal cinsiyet toplumsal cinsiyet rolleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 53 Sayı: 243 |