Amaç ve Kapsam
Millî Eğitim dergisi, eğitim ve öğretim kuram ve faaliyetlerine odaklanan bilimsel makalelere yer veren saygın bir bilimsel yayın organıdır. Dergi, okul öncesi eğitimden yükseköğretime kadar tüm eğitim kademelerinde geniş bir yelpazede öğrenciler, öğretmenler, eğitim yöneticileri, örgün ve yaygın eğitime yönelik yapılan çalışmaları kapsamına alır.
Millî Eğitim dergisinin amacı, eğitim ve öğretim alanında bilgi üretimi ve paylaşımını teşvik etmektir. Dergi, bilimsel kuramsal yaklaşımlar ve uygulamalı çalışmalar aracılığıyla eğitim sisteminin çeşitli bileşenlerine dair bilgi, sorun ve önerilerin detaylı bir şekilde ele alınmasını, tartışılmasını ve bu bilgilerin geniş bir okuyucu kitlesine ulaşmasını sağlamayı amaçlar. Eğitimde nitelikli gelişimini desteklemek adına, akademik topluluk, eğitimciler ve politika yapıcılar için önemli bir yayın organıdır.
Dergide eğitim politikaları, eğitim programları, öğretim yöntemleri, öğrenci gelişimi, eğitim teknolojileri, eğitim yönetimi, eğitimde ölçme ve değerlendirme, rehberlik ve psikolojik danışmanlık gibi çeşitli konularda özgün ve nitelikli araştırmalar yayımlanmaktadır. Yayımlanacak makalelerde, araştırmaya dayalı ve bilimsel yöntemlerle hazırlanmış olmaları, alana yenilikçi katkılar sunmaları, uygulamaya yönelik somut öneriler geliştirmeleri, yeni ve farklı gelişmeleri ele almaları ve güncel sorunlara çözüm üretmeleri gibi önemli unsurlar göz önünde bulundurulmaktadır. Ayrıca dergi yalnızca teorik yaklaşımlara değil, aynı zamanda uygulamalı çalışmalara da yer vererek eğitimde karşılaşılan sorunların çözümüne katkı sağlamayı amaçlar.
Aşağıdaki türdeki makaleler Millî Eğitim dergisinin yayın kapsamı dışındadır:
• Eğitim bilimleri ile doğrudan bağlantısı olmayan veya eğitimle ilişkisi zayıf olan; sosyal bilimler alanında hazırlanan çalışmalar,
• Eğitimle ilişkisi zayıf, eğitim bağlamında somut bir amaca ve temele dayandırılmayan, şablona uygun hazırlanmamış derleme makaleler,
*** Millî Eğitim dergisi makale şablonuna göre, makaleler ‘giriş, yöntem, bulgular, tartışma ve sonuç’ bölümlerinden oluşmalıdır. Derleme makalelerde bu başlıkların tamamı sağlanamasa da araştırmanın amaçlarının, kullanılan yöntem ve tekniklerin, araştırma bulgularının ve sonuçlarının yer alması beklenmektedir. Örneğin, derleme makale ise hangi yöntem ve tekniklerin kullanıldığı (doküman taraması, sistematik inceleme vb.) ve veri çözümleme/analiz sürecini özetleyen yöntem bölümüne yer verilmelidir. Millî Eğitim dergisine gönderilen makalelerin bu koşulları sağlaması beklenmektedir.