Amaç ve Kapsam
Millî Eğitim dergisi, eğitim ve öğretim alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı nitelikteki özgün bilimsel çalışmaları yayımlayan, uluslararası hakemli bir akademik dergidir. Dergi, okul öncesinden yükseköğretime ve yaygın eğitime kadar uzanan tüm eğitim kademelerini kapsamakta olup, eğitim sisteminin farklı bileşenlerine yönelik araştırmaları konu edinmektedir.
Derginin temel amacı, eğitim bilimleri alanında bilgi üretimini ve bilimsel tartışmayı teşvik etmek, eğitim sisteminin farklı bileşenlerine ilişkin sorun, uygulama ve önerileri bilimsel yöntemlerle ele almak ve bu bilgiyi geniş bir akademik ve mesleki kitleyle paylaşmaktır. Bu doğrultuda dergi, eğitim politikaları, program geliştirme, öğretim yöntemleri, öğrenme ve gelişim, eğitim yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim teknolojileri, rehberlik ve psikolojik danışmanlık gibi alanlarda hazırlanmış özgün araştırmalara yer vermektedir.
Yayımlanacak makalelerde;
• Bilimsel yönteme uygunluk,
• Kuramsal ve/veya uygulamalı katkı sunma,
• Alan yazındaki güncel tartışmalara yanıt verebilme,
• Eğitim uygulamalarına yönelik somut çıkarımlar geliştirme
ölçütleri esas alınır.
Kapsam Dışı Çalışmalar
Aşağıdaki nitelikteki makaleler derginin kapsamı dışında olduğundan değerlendirmeye alınmaz:
- Eğitim bilimleri alanıyla doğrudan kuramsal veya uygulamalı bağı bulunmayan, eğitsel bağlam ve öğrenme-öğretme süreçleriyle ilişkilendirilemeyen sosyal bilimler çalışmaları,
- Eğitim alanına yönelik açık bir araştırma amacı, problem tanımı ve kuramsal temellendirme içermeyen; yalnızca literatür özetine dayanan tanımlayıcı veya derleme türü metinler,
- Derginin tema, odak alanları veya editoryal öncelikleri ile uyum göstermeyen çalışmalar,
- Araştırma yönteminin, veri toplama sürecinin ve analiz tekniklerinin bilimsel geçerlik ve güvenirlik ölçütlerine uygun şekilde raporlanmadığı veya yöntemsel bütünlüğün sağlanamadığı çalışmalar,
- İnsan katılımcılarla yürütülen araştırmalarda Etik Kurul Onayı, Araştırma ve Uygulama İzin Belgesi (gerekli durumlarda) ve/veya Katılımcı Bilgilendirilmiş Onam Belgesi sunulmayan çalışmalar,
- Ölçek geliştirme, uyarlama veya değerlendirme çalışmalarında psikometrik geçerlik ve güvenirlik kanıtları yeterli düzeyde sunulmayan çalışmalar,
- Özgün bilimsel katkı içermeyen, proje/doğrulama raporu, kitap tanıtımı, mevzuat yorumu, kişisel görüş, saha notu veya uygulama belgesi niteliğindeki metinler,
- İçerik, dil, açıklık ve akademik bütünlük açısından derginin yayın standartlarını karşılamayan veya bilimsel üretim niteliği taşımadığı tespit edilen çalışmalar.
***Makale Yapısı ile İlgili Not: Millî Eğitim dergisi makale şablonuna göre araştırma makaleleri giriş, yöntem, bulgular, tartışma ve sonuç bölümlerinden oluşmalıdır. Derleme makalelerde de yöntem bölümü, kullanılan literatür tarama yaklaşımının (ör. betimsel tarama, sistematik inceleme vb.) açıkça belirtildiği biçimde sunulmalıdır. Dergiye gönderilen makalelerin bilimsel bütünlük ve şeffaflık ilkelerine uygun olması beklenmektedir.
Aşağıdaki nitelikteki makaleler derginin kapsamı dışında olduğundan değerlendirmeye alınmaz:
- Eğitim bilimleri alanıyla doğrudan kuramsal veya uygulamalı bağı bulunmayan, eğitsel bağlam ve öğrenme-öğretme süreçleriyle ilişkilendirilemeyen sosyal bilimler çalışmaları,
- Eğitim alanına yönelik açık bir araştırma amacı, problem tanımı ve kuramsal temellendirme içermeyen; yalnızca literatür özetine dayanan tanımlayıcı veya derleme türü metinler,
- Derginin tema, odak alanları veya editoryal öncelikleri ile uyum göstermeyen çalışmalar,
- Araştırma yönteminin, veri toplama sürecinin ve analiz tekniklerinin bilimsel geçerlik ve güvenirlik ölçütlerine uygun şekilde raporlanmadığı veya yöntemsel bütünlüğün sağlanamadığı çalışmalar,
- İnsan katılımcılarla yürütülen araştırmalarda Etik Kurul Onayı, Araştırma ve Uygulama İzin Belgesi (gerekli durumlarda) ve/veya Katılımcı Bilgilendirilmiş Onam Belgesi sunulmayan çalışmalar,
- Ölçek geliştirme, uyarlama veya değerlendirme çalışmalarında psikometrik geçerlik ve güvenirlik kanıtları yeterli düzeyde sunulmayan çalışmalar,
- Özgün bilimsel katkı içermeyen, proje/doğrulama raporu, kitap tanıtımı, mevzuat yorumu, kişisel görüş, saha notu veya uygulama belgesi niteliğindeki metinler,
- İçerik, dil, açıklık ve akademik bütünlük açısından derginin yayın standartlarını karşılamayan veya bilimsel üretim niteliği taşımadığı tespit edilen çalışmalar.