BibTex RIS Kaynak Göster

REFLECTIVE THINKING AND ITS TEACHING

Yıl 2016, Cilt: 45 Sayı: 211, 5 - 27, 01.07.2016

Öz

As a result of rapid increase in knowledge generation in recent decades, individuals are required to obtain, manipulate, apply and even contribute knowledge generation by employing higher order thinking skills. As a respond to the recent changes, educational systems should contribute to this reformation by supporting students to gain higher order thinking skills. In this study, reflective thinking and its implications for teaching and learning were examined by compiling related literature. An illustrative activity for 8th grade science class was also developed based on the theories behind reflection and reflective thinking for teachers and other concerned individuals

YANSITICI DÜŞÜNME VE ÖĞRETİMİ

Yıl 2016, Cilt: 45 Sayı: 211, 5 - 27, 01.07.2016

Öz

Bilginin hızla arttığı günümüzde bireylerden bilgiye ulaşma yollarını bilmeleri ve ileri düzey düşünme becerilerine sahip olmaları beklenmektedir. Bu amaçla eğitim sistemi çağın gereklerine uygun olarak öğrencileri geliştirecek şekilde yapılanma gerçekleştirir. Yürürlükte olan öğretim programları da bunu destekler bir anlayışa sahiptir. Bu çalışmada öğretmen, öğretmen adayları ve araştırmacılara rehberlik etmesi amacıyla ileri düzey düşünme becerilerinden biri olan yansıtıcı düşünme ve yansıtıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesine yönelik faydalı ve pratik bir derleme yapılması amaçlanmıştır. Ayrıca örnek teşkil etmesi amacıyla 8. sınıf fen bilgisi dersinde uygulanabilecek bir etkinlik örneğine yer verilmiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA96ZC27AB
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Canan Cengiz Bu kişi benim

Faik Özgür Karataş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 45 Sayı: 211

Kaynak Göster

APA Cengiz, C., & Karataş, F. Ö. (2016). YANSITICI DÜŞÜNME VE ÖĞRETİMİ. Milli Eğitim Dergisi, 45(211), 5-27.