The purpose of the study is investigating effects of parent training program for parents of gifted children on parents’ self-efficacy and awareness about giftedness. The participants of this study were parents of 2nd grade gifted children attending a project for gifted students. The research design was pre-post test, quasi- experimental design. 43 parents participated to the program lasted 8 sessions. Parental Self-Efficacy Scale and Parental Awareness Scale were conducted for data collection. For analysis of data, Wilcoxon Signed Rank Test was used. The results of the study showed an increase in the level of self- efficacy and awareness of parents after the program in the study
parent training program gifted children self-efficacy awareness
Bu çalışmanın amacı, üstün yetenekli çocukların aileleri için geliştirilmiş aile eğitim programının ailelerin ebeveyn öz-yeterliliklerine ve üstün yetenekli çocuklarıyla ilgili farkındalıklarına etkilerini araştırmaktır. Uygulama çalışması, bir proje kapsamında eğitim alan ikinci sınıf üstün yetenekli çocukların aileleri ile yürütülmüştür. Araştırmada ön test-son test tek gruplu araştırma deseni kullanılmıştır. 8 oturumluk çalışmaya toplam 43 aile katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Ana Babalık Yetkinliği Ölçeği ve Ebeveyn Farkındalıkları Ölçeği kullanılmıştır. Toplanan veriler, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda eğitime katılan ailelerin ebeveyn öz yeterliliklerinin ve üstün yetenekli çocuklarıyla ilgili farkındalıklarının olumlu anlamda arttığı görülmüştür
aile eğitim programı üstün yetenekliler öz-yeterlilik farkındalık
Diğer ID | JA63KE29VC |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 45 Sayı: 209 |