2006-2007 eğitim öğretim yılından itibaren ilköğretim okullarında İş
Eğitimi dersinin yerine farklı bir programla Teknoloji ve Tasarım dersi uygulamaya
geçirilmiştir.
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan Teknoloji ve
Tasarım öğretmenlerinin, 2006-2007 öğretim yılında uygulamaya konulan
Teknoloji ve Tasarım öğretim programına ilişkin öğretmen ve öğrencilerin karşılaşmış
oldukları sorunları ele almaktır.
Çalışma tarama modeline dayalı betimsel bir çalışmadır. Araştırmacı
tarafından literatür taraması yapılarak, araştırmayı oluşturacak verileri elde
etmek, öğretmenlere ve öğrencilere uygulamak amacıyla anket hazırlanmış ve
öğretmenlere ve öğrencilere uygulanmıştır.
Araştırmanın evrenini Ankara ilinin Mamak ve Altındağ ilçelerinde
görev yapan Teknoloji ve Tasarım öğretmenleri ve okuyan öğrencilerinden oluş-
turmaktadır. Araştırmada evrenin tümüne ulaşılamadığı için 127 Öğretmen ve
858 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Toplam 127 öğretmene
ve 858 öğrenciye anket uygulanarak, elde edilen verilerin analizi SPSS-17 istatistik
programı ile yapılmıştır. Araştırmada anket formla elde edilen sayısal veriler,
bulgular kısmında ele alınarak yorumlanmıştır.
İlköğretim iş eğitimi teknoloji eğitimi teknoloji vetasarım öğretmen öğrenci
Diğer ID | JA49BJ99TH |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 44 Sayı: 203 |