BibTex RIS Kaynak Göster

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTSEL AMAÇLI İNTERNET KULLANIM ÖZ YETERLİKLERİ*

Yıl 2014, Cilt: 44 Sayı: 203, 193 - 204, 01.07.2014

Öz

Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerin eğitsel internet kullanma özyeterlik inancını bazı değişkenler açısından incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırma genel tarama modelinde olup betimsel niteliktedir. Araştırmanınevrenini 2012-2013 eğitim-öğretim yılında, orta Anadolu’da bir il merkezindegörev yapmakta olan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Örnekleme 111 sınıföğretmeni dahil edilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında Şahin (2009)tarafından geliştirilen “Eğitsel İnternet Kullanım Öz Yeterlik İnancı Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler, bağımsız t testi, tek yönlü varyans analizi, Kruskal Wallistesti ve Mann Whitney-U testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre, sınıf öğretmenlerinin eğitsel internet kullanımına yönelik öz yeterlikalgıları arasında cinsiyet, kurs alma, internet kullanma amaçlarına ve sürelerinegöre fark bulunmazken, eğitim durumu ve mesleki kıdem açısından anlamlıfark olduğu tespit edilmiştir. Söz konusu fark, yüksek lisans mezunları ile mesleki kıdemi 1-5 yıl olanlar lehinedir

Yıl 2014, Cilt: 44 Sayı: 203, 193 - 204, 01.07.2014

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA32VJ39EA
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Metin Elkatmış Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 44 Sayı: 203

Kaynak Göster

APA Elkatmış, M. (2014). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTSEL AMAÇLI İNTERNET KULLANIM ÖZ YETERLİKLERİ*. Milli Eğitim Dergisi, 44(203), 193-204.