BibTex RIS Kaynak Göster

ÖRGÜN MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM SİSTEMİNİN MESLEKİ EĞİTİMİN PAYDAŞLARINCA DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2014, Cilt: 44 Sayı: 203, 205 - 224, 01.07.2014

Öz

Bu çalışmada, örgün mesleki ve teknik eğitim süreci ilgili tarafları ile değerlendirilmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda örgün mesleki ve teknik eğitim kurumları olarak kızmeslek lisesi, endüstri meslek lisesi ve ticaret meslek liselerinde yürütülen eğitim veöğretim faaliyetlerini; staj yapan öğrenciler, meslek öğretmenleri, meslek lisesi mezunuçalışanlar ve meslek lisesi mezunu ve stajyer istihdam eden işletme yetkililerince değerlendirilmesi ve bu değerlendirmelerin tartışılarak mesleki eğitim süreci ile ilgili güncelfikirler elde edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla açıklanan paydaşlara ayrı ayrı anketleruygulanmış ve anket sonuçları SPSS 20.0 programı kullanılarak değerlendirilmiştir.Anket sonucu elde edilen verilerin değerlendirilmesinde frekans analizi yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda ortaya çıkan görüşler ve etkileri karşılaştırılmışortaya çıkan farklılıklar ve benzerlikler tartışılmıştır. Bu değerlendirmeler ışığında stajsüresinin yeterli olduğu taraflarca belirtilmiş, elde edilen veriler kapsamında her beşişletmeden birinde usta öğretici olmadığı görülmüş ve yine taraflarca staj sürecinin dahatitizlikle takip edilmesi gerektiği belirtilmiştir. Taraflar meslek liseleri ile işletmeler arasındaki işbirliğinin arttırılması gerektiğini ifade etmişlerdir

Yıl 2014, Cilt: 44 Sayı: 203, 205 - 224, 01.07.2014

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA75ND72PD
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Murat A. Tamer Bu kişi benim

Mustafa Özcan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 44 Sayı: 203

Kaynak Göster

APA Tamer, M. A., & Özcan, M. (2014). ÖRGÜN MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM SİSTEMİNİN MESLEKİ EĞİTİMİN PAYDAŞLARINCA DEĞERLENDİRİLMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 44(203), 205-224.