BibTex RIS Kaynak Göster

İLK ERGENLİKTE ÖĞRENCİ YAŞAM DOYUMU: OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMETLERİ AÇISINDAN BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2014, Cilt: 44 Sayı: 202, 5 - 18, 01.05.2014

Öz

Çocuk ve ergenlerin yaşantılarından genellikle hoşnut ve mutlu olmaları, hem duygusal ve sosyal gelişimleri açısından hem de ileriki yıllarda yaşamlarını kolaylaştırabilecek hazır bir “pozitif güce” sahip olmaları bakımındanönem taşımaktadır. Mutluluğun algısal boyutu olan yaşam doyumu, bireyinkendi yaşam kalitesini bilişsel bir değerlendirmesi olarak tanımlanmaktadır. İlkergenlik dönemi gelişimsel olarak zorlu bir evre gibi görünmektedir ve bu evrede yaşam doyumu, gelişimi destekleyen pozitif bir yaşam algısı olarak önemlidir. İlk ergenlikte ailesel özellikler, akran ilişkileri, okul yaşantıları, akademikbaşarı, öğrencinin psikolojik özellikleri gibi yaşam doyumunu etkileyen pek çoketmen bulunmaktadır. Okul PDR servisleri de bu etmenleri gözönüne alaraköğrenci yaşam doyumunun arttırılması yönünde doğrudan ya da dolaylı birişlev sergileyebilirler

Yıl 2014, Cilt: 44 Sayı: 202, 5 - 18, 01.05.2014

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA43JB64PN
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Asım Çivitci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 44 Sayı: 202

Kaynak Göster

APA Çivitci, A. (2014). İLK ERGENLİKTE ÖĞRENCİ YAŞAM DOYUMU: OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMETLERİ AÇISINDAN BİR DEĞERLENDİRME. Milli Eğitim Dergisi, 44(202), 5-18.