Bu araştırmada, okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan aile katılım çalışmaları ile çocukların akademik benlik saygısı düzeyi arasındaki ilişkinin, anne-baba görüşlerine göre çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Boluİl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında eğitim alan380 çocuğun aileleri oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin elde edilmesinde,“Aile Katılım Ölçeği”, “Akademik Benlik Saygısı Düzeyi Ölçeği” ve “KişiselBilgi Formu” kullanılmıştır Araştırma sonucunda, anne-babaların aile katılım puanlarında, cinsiyet
ve annelerin meslek değişkeni açısından anlamlı bir fark bulunmuştur. Annebaba
algısına göre çocukların akademik benlik saygısı düzeyi puanlarında da,
cinsiyet değişkeni açısından anlamlı bir fark gözlenmiştir. Aile katılımı ve
çocukların akademik benlik saygısı düzeyi arasındaki ilişki incelendiğinde; orta
düzeyde, pozitif bir ilişki olduğu görülmüştür. Etkisi araştırılan anne-babaların
yaşları, çocuk sayısı, eğitim düzeyleri, babaların mesleki durumları, çocukların
yaşları ve çocukların cinsiyetleri gibi değişkenlerde ise anlamlı bir fark bulunmamıştır.
Diğer ID | JA84EG72BN |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 44 Sayı: 202 |