BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2014, Cilt: 44 Sayı: 202, 59 - 75, 01.05.2014

Öz

RESMİ İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2014, Cilt: 44 Sayı: 202, 59 - 75, 01.05.2014

Öz

Öğretmenlerin çalışma isteği yani motivasyonu eğitim sisteminin başarısı adına önemlidir. Araştırmanın amacı, erkek ve kadın öğretmenlerin kurumlarına bağlılığı arttıran ve azaltan durumların ortaya çıkarılmasıdır. Araştırmanınsonuçları öğretmenlerin çalışma koşullarının iyileştirilmesi ile motivasyonlarınınarttırılması bakımından önemlidir. Araştırma nitel desenlenmiştir. Araştırmanınçalışma grubunu Elazığ ilindeki 5 eğitim bölgesinde bulunan 10 okulda görevyapan, 40 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmada “içerik analizi” yapılmıştır.Araştırmada görülmüştür ki öğretmenlerin kurumlarına bağlılığı arttıran vekurumlarına bağlılığını azaltan durumlar bulunmaktadır. Erkek öğretmenlerinbağlılıklarını arttıran durumların, okul başarısı, öğrenci başarısı, sosyal ortam vegörev sevgisi oluşturmaktadır. Azaltan durumlar ise değişiklik, il dışına gitmeisteği, zor şartlar, eş tayini, öğrenci ilgisizliği, veli ilgisizliği ve iş doyumudur.Kadın öğretmenlerin bağlılıklarını arttıran durumların, sosyal diyalog, görevsevgisi, okul başarısı, öğrenci başarısı, okulun imkanları ve yönetim desteği oluşturmaktadır. Azaltan durumlar ise, zor şartlar, öğrenci ilgisizliği, dinamizm, veliilgisizliği, iş doyumu, ulaşım ve öğrenci başarısızlığıdır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA24GZ74MZ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fatih Kaya Bu kişi benim

Fatih Polat Bu kişi benim

Sakine Kaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 44 Sayı: 202

Kaynak Göster

APA Kaya, F., Polat, F., & Kaya, S. (2014). RESMİ İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ. Milli Eğitim Dergisi, 44(202), 59-75.