BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM OKULLARI YÖNETİCİ, ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ TEMSİLCİLERİNİN DEMOKRASİ EĞİTİMİ VE OKUL MECLİSLERİ PROJESİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2014, Cilt: 44 Sayı: 202, 76 - 100, 01.05.2014

Öz

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan yönetici veöğretmenler ile ilköğretim okullarının okul temsilcilerinin Demokrasi Eğitimi veOkul Meclisleri Projesi’nin; uygulama, yöntem, amaç ve geliştirilmesine yönelikgörüşlerinin ortaya konulmasıdır.Evren olarak, Van merkezdeki 75 ilköğretim okulları tespit edilmiştir.Van ilinde bulunan bu okullar 5 eğitim bölgesine ayrıldığından, her bir bölgeden 3’er okul seçkisiz yöntemle belirlenmek suretiyle 15 okulda, toplamda 45kişilik bir örneklem oluşturulmuştur. Örneklem grubumuza yedişer adet soruyöneltilerek, cevaplar kaydedilmiş görüşmelerden elde edilen veriler SPSS 15.0programı istatistik paket programı kullanılarak çözümlenmiştir.Yapılan araştırma sonucunda, yönetici, öğretmen ve öğrencilerinDemokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesinin amaçları ile ilgili olumlugörüşlere sahip oldukları, öğrencilerin vaatlerinin bir kısmını yerine getiremedikleri, projenin daha etkili uygulanabilmesi için okullara ödenek çıkarılması,okuldaki her türlü karar mekanizmasına öğrencilerin etkin katılımlarının sağlanması gerektiği gibi sonuçlar ortaya konmuştur

Yıl 2014, Cilt: 44 Sayı: 202, 76 - 100, 01.05.2014

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA59BA37NZ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Aysun Bilge Bu kişi benim

Ahmet Akbaba Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 44 Sayı: 202

Kaynak Göster

APA Bilge, A., & Akbaba, A. (2014). İLKÖĞRETİM OKULLARI YÖNETİCİ, ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ TEMSİLCİLERİNİN DEMOKRASİ EĞİTİMİ VE OKUL MECLİSLERİ PROJESİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Milli Eğitim Dergisi, 44(202), 76-100.