BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİK OKURYAZARLIK DÜZEYLERİ İLE MATEMATİK EĞİTİMİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2014, Cilt: 44 Sayı: 202, 117 - 130, 01.05.2014

Öz

Araştırmada okul öncesi öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı ve erken matematik öğretimine karşı tutumlarının mezun oldukları lise türüve liseden mezun olduğu alan türüne göre araştırılması ve matematik okuryazarlığın erken matematik öğretimine karşı tutum üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma, tarama modelinin kullanıldığı betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 195 okul öncesi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak “Matematik OkuryazarlığıÖz yeterlik Ölçeği” ve “Okul öncesi Öğretmenlerinin Erken Matematik Eğitimineİlişkin Tutumlarını Belirleme Aracı” kullanılmıştır. Araştırmanın verileri SPSS 18paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları incelendiğinde okul öncesi öğretmen adaylarının matematik okuryazarlık düzeyleri ilemezun olunan lise türü arasında ve okul öncesi öğretmen adaylarının okulöncesi matematiğe ilişkin tutumları ile mezun olunan alan lise arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir (p<0.05). Okul öncesi öğretmenadaylarının matematik okuryazarlık düzeyleri ile okul öncesi matematiğine ilişkin tutumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olmadığı saptanmıştır (p>0.05)

Yıl 2014, Cilt: 44 Sayı: 202, 117 - 130, 01.05.2014

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA68PG77NU
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Oğuz Serdar Kesicioğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 44 Sayı: 202

Kaynak Göster

APA Kesicioğlu, O. S. (2014). OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİK OKURYAZARLIK DÜZEYLERİ İLE MATEMATİK EĞİTİMİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 44(202), 117-130.