BibTex RIS Kaynak Göster

ÇOCUK EDEBİYATI İLKELERİ IŞIĞINDA HALİKARNAS BALIKÇISI’NIN ‘YOL VER DENİZ’ HİKÂYESİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME*

Yıl 2014, Cilt: 44 Sayı: 202, 131 - 140, 01.05.2014

Öz

Bütün yaşlara hitap eden edebî eserler, hem düşüncelerin şekillenmesinde hem de duyguların çeşitlenmesinde oldukça önem arz etmektedir. Özellikle hedef kitlesi çocuklar olan edebî eserler, bir yandan çocuklara edebî zevkve estetik bakış kazandırırken diğer yandan da güzel bir dil kazanımı sağlamaktadır. Dilin etkili ve zengin bir biçimde kullanıldığı edebî ürünler ana dilisevgisi ve bilinci kazanılmasında da oldukça faydalıdır. Bütün bunların yanında bu tür eserlerin olumlu kişilik gelişimine de zemin hazırladığı bir gerçektir Bu çalışmada, Halikarnas Balıkçısı mahlaslı Cevat Şakir Kabaağaçlı’nın,
hedef kitlesi çocuklar olan “Yol Ver Deniz” adlı eserinin çocuk edebiyatı ilkeleri
ışığında değerlendirilmesi yapılmıştır. Eserin muhteva özellikleri ortaya konularak
özellikle söz varlığını oluşturan unsurları dikkatlere sunulmuştur. Buna
göre eserin çocukların algı gelişimine, sosyal ve duygu gelişimine, kişilik gelişimine
ve hayal gücünün zenginleşmesine ortam hazırlamak gibi çocuk edebiyatı
hedeflerine hizmet ettiği görülmüştür. Ayrıca eserde çocukların söz varlığını
geliştirecek kelime, deyim, tabir, atasözü ve terimlere yer verilmesi, eserin dikkat
çeken yönlerini oluşturmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA29US34SN
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Salim Pilav Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 44 Sayı: 202

Kaynak Göster

APA Pilav, S. (2014). ÇOCUK EDEBİYATI İLKELERİ IŞIĞINDA HALİKARNAS BALIKÇISI’NIN ‘YOL VER DENİZ’ HİKÂYESİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME*. Milli Eğitim Dergisi, 44(202), 131-140.