BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM I-V. SINIFLAR TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN OKUNABİLİRLİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2013, Cilt: 43 Sayı: 197, 80 - 94, 01.01.2013

Öz

Evrenini ilköğretim I-V. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin oluşturduğu bu araştırmada metinlerin kelime ve cümle uzunluklarının sınıflara görefarklılığı ve metinlerin okunabilirlik düzeyleri incelenmiştir. Araştırmada 20102011 öğretim yılında Malatya ilinde okutulan I-V. sınıf Türkçe ders kitaplarındayer alan şiir ve tiyatro dışındaki altmış beş düzyazı metnin kelime ve cümle uzunlukları ile okunabilirlikleri ölçülmüştür. Çalışmaya sözü edilen metinlerin tümüalınmıştır. Metinlerin okunabilirlik düzeylerinin belirlenmesinde Ateşman’ınTürkçe için Flesch’ten uyarladığı, kelime ve cümle uzunluğunu temel alan formülkullanılmıştır. Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin kelime ve cümle uzunlukları ile okunabilirlikleri, farklı sınıflardaki ders kitaplarına ve metnin bilgilendiriciya da öyküleyici olmasına göre sınıflandırılmıştır. Sınıf düzeylerine göre kelimeve cümle uzunluklarında farklılıkların olduğu ancak okunabilirlik düzeyi açısından düzenli bir dağılım olduğu sonucuna ulaşılmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA82HM37KJ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mehmet Demir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 43 Sayı: 197

Kaynak Göster

APA Demir, M. (2013). İLKÖĞRETİM I-V. SINIFLAR TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN OKUNABİLİRLİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 43(197), 80-94.