BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜRK DİLİ DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI (AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ ÖRNEKLEMİ)

Yıl 2013, Cilt: 43 Sayı: 197, 64 - 79, 01.01.2013

Öz

Türkiye’de tüm ön lisans ve lisans programlarında iki eğitim-öğretimdöneminde okutulması zorunlu olan Türk Dili dersi ile öğrencilerin yazılı vesözlü anlatım becerilerinin geliştirilmesi, dille ilgili bir kültür edinilmesi, dildenyola çıkılarak ulusal kimlik ve benliğin kazandırılması, dil bilinci ve ana dilisevgisi verilmesi hedeflenmektedir. Buna rağmen yüksek öğretimde Türk Dilidersi ile ilgili amaçların gerçekleştirilemediği ve bu durumun bir sebebinin deöğrencilerin bu derse karşı geliştirdiği tutumlar olduğu, zaman zaman düşünülmektedir. Bu doğrultuda araştırmada üniversite öğrencilerinin Türk Dilidersine ilişkin tutumları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla araştırmacı tarafından ‘Türk Dili Dersi Tutum Ölçeği’ geliştirilmiş, geliştirilen bu ölçek Ağrıİbrahim Çeçen Üniversitesi’nin değişik bölümlerinde öğrenimlerine devameden 331 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin TürkDili dersi ile ilgili olumlu tutum içinde oldukları belirlenmiştir. Çalışmada, ayrıca, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin hem Fen Edebiyat Fakültesi hem de MeslekYüksek Okulu öğrencilerine göre, erkek öğrencilerin ise kız öğrencilere göreTürk Dili dersine karşı daha olumsuz tutum içinde oldukları tespit edilmiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA44GB25MV
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Akif Arslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 43 Sayı: 197

Kaynak Göster

APA Arslan, A. (2013). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜRK DİLİ DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI (AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ ÖRNEKLEMİ). Milli Eğitim Dergisi, 43(197), 64-79.