BibTex RIS Kaynak Göster

SEVİYE BELİRLEME SINAVINDA (SBS) SOSYAL BİLGİLER ALANINDA SORULAN SORULARIN KAPSAM GEÇERLİĞİ AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2013, Cilt: 43 Sayı: 197, 145 - 157, 01.01.2013

Öz

Bu araştırma, ilköğretim öğrencilerinin ortaöğretime geçişte belirleyicirol oynayan Seviye Belirleme Sınavlarında (SBS) sosyal bilgiler dersine yöneliksorulan soruları, kapsam geçerliliğine göre incelenmek amacıyla yapılmıştır.Nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizinin kullanıldığı araştırmada,2008-2011 yıllarındaki SBS’de sorulan sosyal bilgiler soruları, veri kaynağı olarak kullanılmıştır. Veri toplama aracı ise araştırmacılar tarafından geliştirilenkontrol listeleridir. Üç alan uzmanı tarafından öğretim programındaki ünitelerve ünitelere ayrılan oranlar dikkate alınarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, 6 7. ve 8. sınıf sosyal bilgiler alanı sorularının yıllara göre öğretim programıyla kapsam geçerliliğini kısmen sağladığı, bazı ünitelerden hiç soru sorulmazken bazılarından da gereğinden fazla sorulduğu belirlenmiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA25JU32JY
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Süleyman Yiğittir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 43 Sayı: 197

Kaynak Göster

APA Yiğittir, S. (2013). SEVİYE BELİRLEME SINAVINDA (SBS) SOSYAL BİLGİLER ALANINDA SORULAN SORULARIN KAPSAM GEÇERLİĞİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 43(197), 145-157.