BibTex RIS Kaynak Göster

TÜMDENGELİM YAKLAŞIMINA DAYALI FİZİK LABORATUVARININ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ İLE İLİŞKİSİ

Yıl 2013, Cilt: 43 Sayı: 197, 228 - 243, 01.01.2013

Öz

Bu çalışmada tümdengelim yaklaşımına dayalı fizik laboratuvar uygulamalarının öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ile ne derecedeilişkili olduğu araştırılmıştır. Araştırmada nicel araştırma modellerinden biriolan bağıntısal model kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Fizik Öğretmenliği Anabilim Dalı 1. ve 2.sınıf öğrencilerinden toplam 60 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmenadaylarının eleştirel düşünme eğilimlerine ait veriler “California EleştirelDüşünme Eğilimi Ölçeği” yoluyla toplanmıştır. Fizik laboratuvar başarıları isedereceleme ölçeği türünde performans testi kullanılarak ölçülmüştür. İlişki analizleri ise X2bağımsızlık testi kullanılarak yapılmıştır. Analiz sonuçları, fiziköğretmen adaylarının tümdengelim yaklaşımına dayalı fizik laboratuvar başarıları ile eleştirel düşünme eğilimi alt boyutlarından sadece sistematiklik alt boyutu arasında anlamlı bir ilişki olduğunu, genel anlamda eleştirel düşünme eğilimleri arasında anlamlı bir ilişkinin bulunmadığını göstermiştir. Ayrıca fiziköğretmen adaylarının büyük kısmının eleştirel düşünme eğiliminin orta düzeyde ve doğruyu arama eğiliminin düşük düzeyde olduğu belirlenmiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA27UG46KD
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nilüfer Cerit Berber Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 43 Sayı: 197

Kaynak Göster

APA Berber, N. C. (2013). TÜMDENGELİM YAKLAŞIMINA DAYALI FİZİK LABORATUVARININ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ İLE İLİŞKİSİ. Milli Eğitim Dergisi, 43(197), 228-243.