BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN YAZMA EĞİTİMİ DERSİNDE YETİZLEME ÇALIŞMASI İLE OLUŞTURDUKLARI METİNLERİN İNCELENMESİ

Yıl 2013, Cilt: 43 Sayı: 198, 5 - 26, 01.05.2013

Öz

Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültesi Türkçe öğretmenliği öğrencilerininyazma eğitimi dersi yetizleme çalışmaları çerçevesinde ortaya koydukları yazılı metinleri bazı değişkenler açısından incelemektir. Bu amaçla, 2009-2010 öğretim yılında Türkçeöğretmenliği üçüncü sınıf yazma eğitimi dersinde öğrencilerden değişik zaman dilimlerinde üç ayrı konuda kompozisyon yazmaları istenmiştir. Daha sonra ortaya konulanmetinler incelenmiştir. Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliğiöğrencileri amaçlı - kümeleme örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Örneklemde yeralan öğrencilerin ortaya koydukları çalışmalar arasından her bir yazma çalışmasındanüç olmak üzere toplam 9 yetizleme çalışması incelenmek üzere random (seçkisiz, rastlantısal) yöntemiyle seçilmiştir. Ürünler betimleme (bağdaşıklık), çözümleme (tutarlılık)ve yorumlama (metinlerarasılık) bağlamında incelenmiştir. Araştırma sonucuna göreeğitim fakültesi Türkçe öğretmenliği öğrencilerinin yetizleme çalışmalarıyla ortaya koydukları ürünleri metinsellik ölçütleri ve metni oluşturan temel ögeler açısından yeterlioldukları sonucuna ulaşılmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA45YR94SV
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ali Göçer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 43 Sayı: 198

Kaynak Göster

APA Göçer, A. (2013). TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN YAZMA EĞİTİMİ DERSİNDE YETİZLEME ÇALIŞMASI İLE OLUŞTURDUKLARI METİNLERİN İNCELENMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 43(198), 5-26.