BibTex RIS Kaynak Göster

OKULDA DEĞER EĞİTİMİ VE HİKÂYELER

Yıl 2013, Cilt: 43 Sayı: 198, 97 - 109, 01.05.2013

Öz

Okullar, öğrencileri bilgiyle donatmanın yanı sıra onları erdemli birinsan olarak yetiştirme ve kişilik gelişimlerini sağlama görevi olan örgütlerdir.Bu nedenle okullarda öğretim kadar eğitime de önem verilmelidir. İnsanın davranışları değerleri doğrultusunda şekillenir. Okullar davranış kazandırma ya dadavranışı istendik yönde değiştirme görevi yapar. Bunu yaparken bireylerinkişiliğini oluşturan değerleri de verebilmelidir. Değer eğitimi, öğrencinin değerli davranış ve insan modellerini örnek alması yoluyla eğitilmesini içerir. Bunedenle okul ortamlarının öğrencilerin örnek oluşturacak şekilde düzenlenmesi gerekir. Ayrıca öğrencilerin değerleri soyut olmaktan çıkarıp somutlaştırmalarına yardımcı olmak adına hikaye anlatımı, gibi yöntemler kullanılabilir. İyibir değer eğitimi ile okullar, sorumluluk, çok çalışma, dürüstlük, nezaket gibierdemlerin yer aldığı bir topluluk olabilir. Bu makalede, okulda değer eğitiminin önemi tartışılarak, bu bağlamda değer eğitimine ilişkin çıkarsamalara vebazı önermelere yer verilmiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA34KP38JK
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hülya Kasapoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 43 Sayı: 198

Kaynak Göster

APA Kasapoğlu, H. (2013). OKULDA DEĞER EĞİTİMİ VE HİKÂYELER. Milli Eğitim Dergisi, 43(198), 97-109.