BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE GOOGLE EARTH’TEN YARARLANMA: MEVCUT KULLANIM DURUMU VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2013, Cilt: 43 Sayı: 198, 156 - 172, 01.05.2013

Öz

Bu çalışma, Türkiye’de Google Earth’ün (GE) ortaöğretim coğrafyaderslerinde ne ölçüde, ne amaçla ve hangi yöntemle kullanıldığını ve öğretmenlerin GE’ye karşı bakış açılarını ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır.Çalışmada Yalova’da 2011 eğitim ve öğretim yılında ortaöğretim coğrafya öğretmenlerine yönelik olarak düzenlenen meslek içi eğitim programına Türkiye’nin63 farklı ilinden katılan 92 öğretmene bir anket uygulanmıştır. Beş farklı bölümde 23 soru içeren anket sonuçları SPSS programı ile analiz edilmiştir. Çalışmadaöğretmenlerin ders yaptıkları sınıfların %40’ında bilgisayar, %67’sinde iseİnternet bağlantısının olmadığı; dolayısıyla dersliklerdeki fiziksel altyapınınGE’nin derslerde kullanılabilmesi için yetersiz olduğu görülmüştür. Çalışma ileGE’nin coğrafya derslerinde yeterli düzeyde kullanılmadığı da anlaşılmıştır.Öğretmenlerin %72’si daha önce GE’den farklı amaçlarla yararlandıklarını,ancak sadece %26’sı GE’yi coğrafya derslerinde eğitim ve öğretim amaçlı olarakkullandıklarını belirtmiştir. GE’nin Türkiye ortaöğretim kurumlarında dahayaygın ve etkin olarak kullanılabilmesi için okul ve dersliklerin gerekli altyapışartlarına kavuşturulması, öğretmenlerin meslek içi eğitim programları ile yetiştirilmesi ve farklı öğretim materyalleri ile desteklenmesi gerekmektedir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA53YC92NK
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ali Demirci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 43 Sayı: 198

Kaynak Göster

APA Demirci, A. (2013). TÜRKİYE’DE ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE GOOGLE EARTH’TEN YARARLANMA: MEVCUT KULLANIM DURUMU VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Milli Eğitim Dergisi, 43(198), 156-172.