This study aims analyzing the assessment of inclusion elements such as
educational environment, school management and guidance counsellor and
self-assessment by general education teachers who are involved in inclusive
education. In this descriptive study, questionnaires have been applied to 1500
general education teachers who attended the 30 hours special education seminar
organized by Department of In-Service Training in the Directorate General
for Primary Education in the Ministry of National Education in 2008-2009 school
year. Outcomes of the study reveal that educational environments are not suitable
for inclusion practices; that teachers admit inclusion students into their
classes and show a positive attitude towards inclusion practices, however neither
general education teachers themselves nor school managers have adequate
knowledge concerning inclusion, Individual Education Programs (IEP) and
types of disability; and that school managers and guidance counsellors fail to
take required steps for inclusion practices. As a conclusion, it is considered that
findings obtained can play a guiding role in translating the inclusion practices
the legal ground of which has already been in place into effective and functional
practices, in defining problems experienced by the relevant stuff who work
with the said students and taking required measures accordingly, in making
required adjustments in the relevant legislation, in preparing the in-service training
programs and in producing effective solutions.
Bu araştırmanın amacı, kaynaştırma eğitimi uygulaması içinde yeralan sınıf öğretmenlerinin, kaynaştırmanın öğelerinden olan eğitim ortamını,okul yönetimini, rehber öğretmenleri ve kendilerini kaynaştırma uygulamalarına ilişkin değerlendirmelerinin incelenmesidir. Betimsel bir çalışmaolan bu araştırmada 2008-2009 Eğitim Öğretim Yılında Milli EğitimBakanlığı İlköğretim Kurumları Genel Müdürlüğü ve Hizmetiçi Eğitim DaireBaşkanlığı tarafından düzenlenen 30 saatlik Özel Eğitim Seminerlerinekatılan 1500 sınıf öğretmenine 30 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Buaraştırmanın sonucunda sınıf öğretmenleri: Sınıflarında bulunan kaynaştırma öğrencilerini kabul ettiklerini ve kaynaştırma uygulamalarına olumlu yaklaştıklarını ancak eğitim ortamlarının kaynaştırma uygulamaları için uygunolmadığını, hem kendilerinin hem de okul yönetiminin kaynaştırma, BEP veözür türleri hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıklarını; okul yönetiminin verehber öğretmenlerin kaynaştırma uygulamaları için gerekli olan önlemlerialmadıklarını belirtmişlerdir. Sonuç olarak, yasal dayanağı oluşturulmuş olankaynaştırma uygulamalarının etkili ve işlevsel uygulamalara dönüşmesinde,kaynaştırma öğrencileriyle çalışan personelin yaşadığı sorunların belirlenerekönlemler alınmasında, mevzuatta gerekli düzenlemelere gidilmesinde, hizmetiçi eğitim programlarının hazırlanmasında ve etkili çözümler üretilmesindeelde edilen bu bulguların yol gösterici olacağı düşünülmektedir
Diğer ID | JA94ST62FM |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 42 Sayı: 193 |