Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ARKA SIRADAKİLER DİZİSİNDE YANSITILAN ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİ, EBEVEYN KİMLİKLERİ VE ŞİDDET UNSURLARININ ÇÖZÜMLENMESİ

Yıl 2012, Cilt: 42 Sayı: 193, 244 - 265, 01.01.2012

Öz

Araştırmanın amacı, Arka Sıradakiler” adlı televizyon dizisinde yer
alan öğretmen, öğrenci, ebeveyn (veli) kimliklerinin çözümlenmesi ve şiddet
içerikli sahnelerin tespit edilmesidir. Bu amaç doğrultusunda elde edilen bulgular
ışığında dizinin izleyici kitle üzerindeki muhtemel etkilerinin ortaya
konulabilmesi çalışmanın bir diğer amacını oluşturmaktadır. Nitel araştırma
yöntemlerinden “durum çalışması” yaklaşımı kullanılarak gerçekleştirilen çalış-
mada, ilgili dizi bölümleri “önceden hazırlanmış kod listesi” kullanılarak
“içerik analizi” tekniğiyle çözümlenmiştir. Çalışma grubu, amaçlı örneklem
belirleme yaklaşımlarından tipik durum örneklemesi yöntemi kullanılarak
seçilmiş 9 bölümden oluşmaktadır.
Araştırmada elde edilen sonuçlara göre; “Arka Sıradakiler” dizisi,
karakterler arasında zıtlıklardan yararlanarak iletilerini pekiştirmeyi amaçlayan
bir anlatıdır. İncelenen 9 bölümde, 27 farklı türden suç ve şiddet olayı 111 kez
ekrana yansıtılmıştır. Bu şiddet ve suç olayları karşısında yalnızca 3 kez hukukî
bir uygulamaya gidilmiş; geri kalanlar ise karakterlerin kendi içlerindeki
mücadeleleri ile çözümlenmiştir. Böylece suç ve şiddet hukukî bir yaptırımdan
ziyade intikam ile sonuçlanan bir bağlamda ele alınmıştır. Ayrıca dizide uyuş-
turucu madde kullanımı, sterotipsel gösterimler ve değer yargılarına da geniş
yer verildiği tespit edilmiştir.

TEACHER, STUDENT AND PARENT IDENTITIES INTHE TV SERIES OF ‘ARKA SIRADAKİLER’ ANDANALYSIS OF VIOLENCE ELEMENTS

Yıl 2012, Cilt: 42 Sayı: 193, 244 - 265, 01.01.2012

Öz

The purpose of this research is to analyze the teacher, student and
parent characters taken place in the TV series called “Arka Sıradakiler” and to
determine the scenes including violence. In accordance with this purpose, another
purpose of the research is to present the possible effects of the TV series on
the audience according to the findings obtained. In the study done by using the
approach of ‘case study’ which is one of the qualitative research methods, related
series episodes have been analyzed via ‘content analysis’ method by using
‘readily prepared code list’. Study group consists of 9 episodes selected by typical
case sampling method from among the purposeful sampling approaches.
According to the results obtained from the research, “Arka Sıradakiler”
TV series has a statement way which aims at reinforcing messages benefiting
from the contrasts among characters. In the 9 episodes analyzed, 27 different
types of crime and violence events were displayed 111 times. Although it has
been taken legal action only 3 times against these violence and crime events, the
solution of other crime and violence events has become again displaying crime
and violence. Therefore, crime and violence has been discussed as a phenomena
resulting in revenge instead of taking legal action. In addition, it has been
determined that taking drugs, stereotypical displays and value judgments take
place extensively.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Diğer ID JA53AE79JP
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Remzi Y. Kıncal Bu kişi benim

Çavuş Şahin Bu kişi benim

Sait Tüzel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 42 Sayı: 193

Kaynak Göster

APA Kıncal, R. Y., Şahin, Ç., & Tüzel, S. (2012). ARKA SIRADAKİLER DİZİSİNDE YANSITILAN ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİ, EBEVEYN KİMLİKLERİ VE ŞİDDET UNSURLARININ ÇÖZÜMLENMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 42(193), 244-265.