BibTex RIS Kaynak Göster

MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK ALGILARININ VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE BAKIŞLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2010, Cilt: 40 Sayı: 186, 249 - 264, 01.05.2010

Öz

Müzik öğretmenliği sanat eğitiminin en önemli uygulama birimi olarakkarşımıza çıkmaktadır. İlköğretim çağından itibaren bireylerin gelişme veolgunlaşma dönemleri içerisinde yer alan müzik eğitimi, kişisel ve ruhsal etkileri dolayısıyla eğitim öğretimin de önemli bir parçasıdır. Bu süreç içerisinde,bireylerin gelişimi üzerinde etki sahibi olan müzik eğitiminin uygulayıcısıkonumundaki müzik öğretmenlerinin değeri ve mesleklerinin önemi de artmaktadır. Bu çalışmada Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü MüzikÖğretmenliği Programı öğrencilerinin, müzik öğretmenliği mesleğine yönelikalgıları ve yaklaşımları değerlendirilmeye çalışılmıştır. Çalışma kapsamındamüzik öğretmeni adaylarına meslek algıları ve görüşlerine yönelik bir ankethazırlanarak uygulanmıştır. Hazırlanan anket çalışmasında müzik öğretmeniadaylarının meslek seçimi, geleceğe bakışları ve işleyiş hakkındaki düşünceleritespit edilmeye çalışılmıştır. Anket uygulamasından elde edilen sonuçlar, istatistik değerlendirme sürecinden geçirilmek suretiyle yorumlanmıştır. Yapılanistatistik analiz çalışması neticesinde, müzik öğretmeni adaylarının verdiklericevapların puanlanması yapılmış ve sonuçlar hakkındaki değerlendirmeler buverilerden faydalanılarak gerçekleştirilmiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA65EN95AG
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

M Kayhan Kurtuldu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 40 Sayı: 186

Kaynak Göster

APA Kurtuldu, M. K. (2010). MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK ALGILARININ VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE BAKIŞLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 40(186), 249-264.