BibTex RIS Kaynak Göster

THE PRIMARY SCHOOL PRINCIPALS’ COMMUNICATION STYLES

Yıl 2010, Cilt: 40 Sayı: 185, 162 - 174, 01.01.2010

Öz

The purpose of this study was to determine the primary school principals’
communication styles. The data of the research were collected with
“Questionnaire on Principal Interaction” developed by Kremer-Hayon and
Wubbels (1993). The questionnaire consists of 62 questions related to the dimensions:
Leadership, helpful/friendly, understanding, responsibility/freedom,
uncertain, dissatisfied, admonishing and strict. 305 elementary school teachers
participated to the research from 21 schools in Niğde . The data have been
analysed using means, standard deviation, t-test, variance analyze and Tukey
test. The results of the study indicated that elementary school teachers perceived
that primary school principals showed leadership at maximum level and satisfaction
at minimum. It was found out that perceptions of elementary school
teachers about principal behaviours differentiated according to seniority, gender
and branch; but there were not any differences related to their education level.

İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREVLİ MÜDÜRLERİN İLETİŞİM STİLLERİ

Yıl 2010, Cilt: 40 Sayı: 185, 162 - 174, 01.01.2010

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görevli müdürlerin iletişim stillerini belirlemektir. Veri toplama aracı olarak, Kremer-Hayon veWubbels (1993)’in geliştirdikleri müdür etkileşim anketi kullanılmıştır. Anket,liderlik, yardımseverlik/cana yakınlık, anlayışlılık, sorumluluk/serbestlik,kararsızlık, memnuniyetsizlik, azarlayıcılık ve kuralcılık boyutlarına ilişkin toplam 62 maddeden oluşmaktadır. Araştırmaya Niğde İl merkezinde bulunan 21ilköğretim okulunda görevli 305 öğretmen katılmıştır. Elde edilen veriler, araştırmanın amacına uygun olarak aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, varyans analizi, Tukey testi istatistiksel yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırmanın sonuçlarına göre, ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerin,müdürlerin en yüksek düzeyde liderlik ve en düşük düzeyde memnuniyetsizlik davranışı gösterdiklerini algıladıkları belirlenmiştir. Müdürlerin davranışlarına ilişkin öğretmen algıları, kıdem, cinsiyet ve branş değişkenlerine göre farklılaştığı; eğitim durumu değişkenine göre bir farklılığın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA67SA27FD
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Canan Çetinkanat* Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 40 Sayı: 185

Kaynak Göster

APA Çetinkanat*, C. (2010). İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREVLİ MÜDÜRLERİN İLETİŞİM STİLLERİ. Milli Eğitim Dergisi, 40(185), 162-174.