In an era in which technology develops at a great pace and affects every
aspects of our life, it is reasonable to assume an association between technology
and growth. Therefore, the terms technology literacy and teaching technology
have gradually gained importance. Developed nations have developed their
curricula with the goal to raise individuals who can easily adapt to fast developing
technology, use it efficiently, and generate new technologies. This paper
intends to determine the place of technology education in developed countries
like USA, England and France to compare them with the present situation in
Turkey. The comparison revealed that the above cited nations have developed
awareness towards technology education and developed their curricula accordingly.
Turkey, however, has been rather late to raise similar awareness and
unlikely deprived of the supports from civil institutions and organizations.
Moreover differences were observed in achieving horizontal integration.
Technology literacy teaching technology England France USA Turkey
Teknolojinin hızla geliştiği ve günlük hayatımızın her alanına sirayetettiği bir çağda kalkınma ile teknolojik gelişme arasında doğru orantı kurmakmümkündür. Bu yüzden teknoloji okur-yazarlığı ve teknoloji öğretimi kavramları giderek önem kazanmıştır. Kalkınmış ülkeler eğitim programlarını teknolojiye çabuk uyum sağlayabilen, teknolojiyi verimli kullanabilen ve yeni teknolojiler üretebilen bireyler yetiştirebilmeyi hedefleyecek şekilde geliştirmişlerdir.Bu çalışmada ABD, İngiltere ve Fransa gibi kalkınmış ülkelerde uygulanan eğitim programları içerisinde teknoloji öğretiminin yerinin saptaması veTürkiye’deki mevcut durumla karşılaştırılması amaçlanmıştır. Yapılan karşılaştırmada adı geçen ülkelerin teknoloji öğretimi açısından genel bir bilinç geliştirdikleri ve eğitim sistemlerini de buna göre geliştirdikleri görülmüştür.Türkiye’de ise bu bilinç nispeten geç gelişmiş ve diğer örneklerde olduğu gibisivil kurum ve kuruluşlardan yeterince destek alınamamıştır. Ayrıca teknolojidersleriyle diğer dersler arasındaki yatay kaynaşıklığın yaratılması açısından dafarklılıklar gözlenmiştir
Teknoloji okuryazarlığı teknoloji öğretimi İngiltere Fransa ABD ve Türkiye
Diğer ID | JA33AS56UH |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 40 Sayı: 185 |