This study aims to analyze to compare some elements of 4+4+4 educational
structure’s renovation process about the musical education programs in
primary and secondary schools; and while doing those renovations the component’s
definition according to the new requirements of the program along with
elements that need to be reflected according to the comparison made with
Turkey and 8 different countries around the world.
Results of the study indicate that the current Turkish Primary School
Music Program is more intense than the others in terms of the numbers and content
of general goals; that there is no general goal in the program that reflects the
technology towards music education; that there are no acquisitions related with
“Improvisation” activities; that there are no educational goals, acquisitions and
activities related with career opportunities in music and any activities to give
information about job opportunities, careers, people and organizations about
music; that there are no goals related to one of Turkey’s most important current
problems Intellectual Property Rights (Copyright and Art Rights) and that there
are no plans for educational trips, which are very common in European countries
Bu çalışma; 4+4+4 eğitim yapılanmasında, eski ilköğretim müzik öğretim programının ilkokul ve ortaokul programları şeklinde yeniden geliştirilmesi aşamasında, programın genel amaçlarını yansıtan bileşenler ile ilgili düzenlemeler yapılırken eski programda eksik olduğu düşünülen ve günümüz şartlarıbaz alındığında programın amaçlarına yansıtılmasının gerekli olduğu düşünülen bazı unsurların, Türkiye ve dünyanın 8 farklı ülkesinin programlarıyla dakarşılaştırılarak yeniden analizini amaçlamıştır Çalışmada; mevcut Türkiye İlköğretim Müzik Programı’nın genel
amaçlarının sayı ve kapsam bakımından diğer programlara oranla daha yoğun
olduğu görülmüştür. Programda müzik eğitimine dönük teknolojiyi yansıtan
bir genel amacın ve ‘Doğaçlama’ etkinliklerine dönük kazanımların bulunmadığı,
müzik alanındaki kariyer çeşitliliğini tanıtan, müzik alanındaki iş olanakları,
meslekler, kişi ve kuruluşları tanımaya dönük öğrenim amaçları, kazanım
ve etkinliklerinin olmadığı izlenmiştir. Ayrıca Türkiye’nin önemli güncel
sorunlarından biri olan Fikri Mülkiyet Hakları (Telif Hakları veya Fikir ve Sanat
Eserleri Hakları) ile ilgili amaçların ve bazı Avrupa ülkelerinin programlarındaki
başlıca öğrenme alanlarından olan eğitim gezilerinin programda bulunmadığı
şeklinde sonuçlar elde edilmiştir.
Anahtar Sözcükler: Müzik Eğitimi Program Geliştirme Öğretim Programı
Diğer ID | JA99HH84FE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 45 Sayı: 207 |