The objective of this study is to determine the views of maths teachers
who have inclusive students in their classes and students’ parents regarding the
educational applications within a qualitative framework in detail. Being among
the qualitative research approaches, the method of ‘case study’ was used in the
study. The participants were selected among teachers working at secondary
education schools in Bulancak and Dereli districts of the central Giresun, as well
as the parents of inclusive students receiving education at these schools. The
study data were collected via an open-ended questionnaire being developed
and for that purpose, the “Teacher’s Questionnaire Form” and “Parent’s
Questionnaire Form” were developed by researchers. The method of content
analysis was used in the data analysis. As a result of the study, majority of
parents were observed to have expected their children to be able to perform the
basic mathematical processes and adapt them into the daily life. It was also
determined that a great majority of participant teachers conducted the familiar
‘teacher-centered’ method in the process of inclusive applications. In addition to
this, teachers emphasized that they needed to be informed about the inclusive
education by experts.
Inclusive education maths applications maths teacher student’s parent
Çalışmanın amacı, sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan matematiköğretmenlerinin ve velilerin süreçte öğretim uygulamalarına yönelik görüşlerini nitel bir çerçevede ayrıntılı olarak belirlemektir. Çalışmada nitel araştırmayaklaşımlarından biri olan ‘durum çalışması’ yöntemi kullanılmıştır.Katılımcılar Giresun ili merkezinde, Bulancak ve Dereli ilçesinde görev yapanortaöğretim okullarından seçilen öğretmenlerden ve bu okullarda öğrenimgören kaynaştırma öğrencilerinin velilerinden seçilmiştir. Araştırma verilerigeliştirilen açık uçlu anket yoluyla toplanmış ve bu amaçla araştırmacılar tarafından “Öğretmen Anket Formu” ve “Veli Anket Formu” oluşturulmuştur.Verilerin analizinde içerik analizi yönteminden faydalanılmıştır. Çalışmanınsonucunda velilerin büyük bir kısmının çocuklarının temel matematik işlemleriyapabilmelerini ve bunları günlük yaşama aktarabilmelerini bekledikleri ortayaçıkmıştır. Katılımcı öğretmenlerin büyük bir çoğunluğunun kaynaştırma uygulamaları sürecinde ‘öğretmen merkezli’ bildik yöntemlerle uygulamalar yaptıkları belirlenmiştir. Bununla birlikte öğretmenler, kaynaştırma eğitimi konusunda uzmanlar tarafından bilgilendirilmeye ihtiyaç duyduklarını vurgulamışlardır
Kaynaştırma eğitimi matematik uygulamaları matematik öğretmeni öğrenci velisi
Diğer ID | JA69KJ47RE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 45 Sayı: 207 |