In this research, it is aimed that the level of similarity among different
text genres experienced by the students in the diverse process of Turkish lessons.
In this context, in 8th grade, it was examined that taught in schools in three
different publishing of textbooks, the five central examination made from 2009
until today and that 108 exam to which belong 18 school in 2012-2013 academic
year in Isparta city center. While examining the documents mentioned, it is
taken account of text intented for reading comprehension, which is at paragraph
level and findings was sorted out acording to text genres. Also, it was asked to
interpret from 10 teachers to clarify findings obtained from the exam paper.
Their views contributed to explain the table concerning the exam paper. To sum
up, informative texts make up most of the texts. Fictional texts and poem follows
this respectively. The proportion of text types in the exam paper approximate
central examination more than course book. It can be interpreted as mentality
in the central examination have strong influnce in the exam paper more
than course context.
Bu araştırmada, Türkçe dersinin çeşitli safhalarında öğrencilerin karşılaştığı farklı metin türlerinin birbirleriyle örtüşme düzeylerini ortaya koymakamaçlanmıştır. Çalışma kapsamında, 8. sınıf düzeyinde, okullarda okutulan üçfarklı yayınevine ait ders kitapları, 2009’dan günümüze dek yapılan 5 merkezîsınav ve 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Isparta il merkezinde yapılan 18okula ait 108 sınav incelenmiştir. İnceleme yapılırken adı geçen dokümanlardayer alan paragraf düzeyindeki okuduğunu anlamaya yönelik metinler dikkatealınmış ve bulgular türlere göre tasnif edilmiştir. Ayrıca yazılı kâğıtlarındanelde edilen bulguları açıklamak amacıyla 10 öğretmenden tabloyu yorumlamaları istenmiştir. Onların yorumları da yazılı sınavlara ilişkin tablonun anlamlandırılmasında etkili olmuştur. Sonuç olarak üç kaynakta metinlerin büyük birbölümünü bilgilendirici metinler oluşturmaktadır. Bunu sırasıyla öyküleyicimetinler ve şiir metinleri izlemektedir. Yazılı sınavlarda metin türleri açısındanortaya çıkan oranlar ders kitaplarından ziyade merkezî sınavlardaki oranlarabenzemektedir. Buradan yola çıkarak yazılı yoklamalarda ders içeriğinden dahaçok merkezî sınavlardaki anlayışın ağır bastığı söylenebilir
Diğer ID | JA52AR55TY |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 45 Sayı: 207 |