In our article, we call attention to some difficulties met in the teaching of divan
literature. Beside this, we mention about the difficulties of giving meaning to the
article by abstracting it from its civilization and culture.
In teaching of divan literature we underline that approaching to text without
ignoring Ottoman civilization mentality and culture world will be a good method. We
mention our thoughts on this topic that if this problem is solved, an important
handicap will be disappearing in front of teaching old Turkish literature.
Makalemizde divan edebiyatı öğretiminde karşılaşılan birtakım sıkıntılara dikkat çektik. Bunların içinde tarihî bir metne bakarken metni, içinden çıktığı medeniyetten ve kültürden soyutlayarak anlamlandırmanın sakıncalarına değindik. Divan edebiyatı öğretiminde de Osmanlı medeniyetinin zihniyet ve kültür dünyasını göz ardı etmeden metinlere yaklaşmanın doğru bir yöntem olacağının altını çizdik. Bu problemin çözülmesi hâlinde divan edebiyatı eğitiminde önemli bir engelin ortadan kalkmış olacağına dair kanaatimizi belirttik
Diğer ID | JA68JF23EZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 34 Sayı: 169 |