BibTex RIS Kaynak Göster

OPINIONS STUDENT ABOUT THE VIEWS OF

Yıl 2006, Cilt: 34 Sayı: 170, 0 - 0, 01.05.2006

Öz

The purpose of student-centered instruction that has been adopted by the Ministry of
National Education of Turkey is to help students develop self-learning skills. In this model
students should be able to explore their skills, evaluate themselves and express their ideas.
In a school in which student-centered instruction is used, portfolio assessment is an
important evaluation technique that shows students’ learning development process.
Until recently, educators have used psychometric evaluation approaches that focus
on the product and impressionist approach that focuses on the process. However, portfolio
assessment with an eclectic approach, proposed as an alternative evaluation technique,
focuses on both products and processes.
The purpose of this study is to investigate 5th and 8th grade students’ views and
perspectives on portfolio assessment. Based on a statistical analysis, it was found in this
study that students believe that portfolios should be used for measurement and evaluation
of students’ skills and help students discover their own learning style. On the other hand,
students complained that preparing portfolios consumes much time. Eight grade students
indicated that they do not have much time to prepare for national standardized tests
because of preparing portfolios.

Ürün Seçki Dosyaları Hakkındaki Ögrenci Görüşleri (Erzurum İli Örnegi)

Yıl 2006, Cilt: 34 Sayı: 170, 0 - 0, 01.05.2006

Öz

Son yıllarda ülkemizde MEB tarafından pilot olarak uygulanmaya başlayan öğrenci merkezli eğitimin en öncelikli amacı; öğrencinin, kendi kendine öğrenmeyi keşfetmesine yardımcı olmaktır. Bu modelde öğrenci kendini değerlendirebilmeli, kendini yeterince tanıyabilmeli ve düşüncelerini rahatlıkla ifade edebilmelidir. Öğrenci merkezli bir okulda ürün seçki dosyası, öğrencinin bireysel öğrenme gelişimini, kendisine, öğretmene ve veliye göstermesi bakımından önemli bir yere sahiptir Son yıllara kadar eğitimciler sonucun önemli olduğu psikometrik yaklaşımı ve sürecin
baskın olduğu izlenimci yaklaşımı kullanmaktadırlar. Bunlara alternatif olarak ileri sürülen
ürün seçki dosyaları (portfolio) eklektik bir yaklaşımla hem süreci hem de sonucu
değerlendirme amacını taşımaktadır.
Bu bağlamda yapılan bu çalışmanın en temel amacı, öğrenci merkezli eğitimde
temele alınan ölçme değerlendirme yaklaşımlarından biri olan ürün seçki dosyaları
hakkında ilköğretim 5. ve 8. sınıf öğrencilerinin görüş ve düşüncelerini değerlendirmektir.
Araştırmada anket yoluyla toplanan veriler istatistiksel işlemlerle değerlendirilmiştir.
Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin genel olarak ürün seçki dosyalarının; ölçme ve
değerlendirme amaçlı kullanılması, öğrencilerinin kendi kendilerinin öğrenme biçimlerini
tanımalarına yardımcı olması, konularında olumlu görüş bildirdikleri; ancak ürün seçki
dosyalarının hazırlanmasının fazla zaman alması ve sekizinci sınıf öğrencilerinin fen lisesi
sınavları nedeniyle hazırlanma süresinin uzunluğundan şikayetçi oldukları sonucuna
ulaşılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA47HM23DP
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gürbüz Ocak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 34 Sayı: 170

Kaynak Göster

APA Ocak, G. (2006). Ürün Seçki Dosyaları Hakkındaki Ögrenci Görüşleri (Erzurum İli Örnegi). Milli Eğitim Dergisi, 34(170).