21.yüzyıl birçok alanda değişime sahne olmakta ve değişimden eğitim sistemleri de üzerine düşen payı almaktadır. Eğitim sistemleri içerisinde belirleyici ve anahtar role sahip olan öğretmenlerin de değişime ayak uydurması ve sürekli kendilerini yenileyerek gelişimlerine odaklanmaları çağın getirdiği bir zorunluluk haline gelmiştir. Bu bağlamda söz konusu araştırmada 21.yüzyıl becerilerinin öğretimine yönelik hazırlanacak hizmet içi eğitim programının kazanımlarının Davis tekniğine göre kapsam geçerliğini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu alanında uzman 10 akademisyen oluşturmaktadır. Bu doğrultuda ulusal ve uluslararası alan yazın taranmış yaratıcı düşünme, iletişim becerileri, problem çözme, eleştirel düşünme ve iş birliği becerileri ile ilgili aday kazanımlar oluşturulmuştur. Her bir beceriden sekiz kazanım olmak üzere toplam 40 aday kazanım belirlenmiştir. Aday kazanımlar Davis tekniği ile bir form haline getirilmiş ve uzmanlara ulaştırılarak uzmanların görüşü alınmıştır. Analizler sonucunda her bir beceride yer alan kazanımların kapsam geçerlik indeksleri hesaplanmış, öneriler doğrultusunda düzeltmeler yapılmıştır. Kazanımların tamamı Davis tekniği .80 ölçütü temel alınarak analiz edilmiş ve ayrıca tüm kazanımların toplam kapsam geçerlik indeksinin .94 olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak kazanımların tamamının kapsam geçerliğini sağladığı tespit edilmiştir.
The 21st century is witnessing change in many areas and education systems also take their share from the change. It has become a necessity of the age for teachers, who have a decisive and key role in education systems, to keep up with the change and focus on their development by constantly renewing themselves. In this context, it was aimed to determine the content validity of the achievements of the in-service training program to be prepared for the teaching of 21st century skills, according to the Davis technique. Qualitative research method was used in the research. The study group of the research consists of 10 academicians who are experts in their fields. In this direction, candidate targets related to creative thinking, communication skills, problem solving, critical thinking and cooperation skills were created by scanning national and international literature. A total of 40 candidate targets, eight from each skill, were determined. Candidate targets were formed into a form with the Davis technique, and their opinions were taken by sending them to the experts. As a result of the analyzes, the content validity indexes of the objectives in each skill were calculated and corrections were made in line with the suggestions. All of the objectives were analyzed based on the Davis technique .80 criterion and it was also determined that the total content validity index of all objectives was .94. As a result, it was determined that all of the objectives provided content validity.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hizmetiçi Eğitim |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 52 Sayı: 1 - K-12 BECERİ EĞİTİMİNDE TÜRKİYE PERSPEKTİFİ: KURAM VE UYGULAMA |