Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Müzik Eğitiminde Muzogram Tekniğinin Kullanılmasına Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri

Yıl 2024, Cilt: 53 Sayı: 242, 741 - 756, 01.05.2024
https://doi.org/10.37669/milliegitim.1215880

Öz

Bu araştırmada, okulöncesi ve sınıf öğretmenliği bölümünde eğitim alan öğretmen adaylarının, müzik eğitiminde muzogram tekniğinin kullanımına ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninin kullanıldığı araştırmada, Yakın Doğu Üniversitesi okulöncesi ve sınıf öğretmenliği bölümünde eğitim alan 40 öğretmen adayı çalışma grubu olarak belirlenmiştir. Veriler araştırmacılar tarafından oluşturulan yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile toplanmıştır. Elde edilen veriler, nitel analiz yöntemlerinden içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, muzogram tekniğinin etkili dinleme, melodi ve ritimdeki farkları algılama, farklı sembolleri kullanabilme, ritme uygun şekiller yaratabilme ve hayal gücü ile ilişkili olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra öğrencilerin yaratıcılığını ve müziksel bilgisini geliştirecek önemli bir yöntem olduğu öğretmen adaylarının ortak görüşleri ile saptanmıştır.

Kaynakça

  • Boal-Palheiros, G., and Wuytack, J. (2006). Effects of the ‘musicogram’on children’s musical perception and learning. In Proceedings of the 9th International Conference on Music Perception and Cognition (pp. 1264-1271). http://hdl.handle.net/10400.22/11544
  • Friston, K. J., Sajid, N., Quiroga-Martinez, D. R., Parr, T., Price, C. J., and Holmes, E. (2021). Active listening. Hearing research, 399, 107998. https://doi.org/10.1016/j.heares.2020.107998
  • Gürgen, E. T. (2015). Müziğin temel bileşenleri ve müzik dinlemenin kavramsal boyutu. Ulak Bilge Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5). DOI: 10.7816/ulakbilge-03-05-01
  • Homone, A.-I. (2020). The musical audition or the musicogram as ear training methods. Tehnologii Informatice Şi de Comunicaţii În Domeniul Muzical, 11(1), 7–15.
  • Kalender, N. (2001). Müzik dinlemenin eğitsel temelleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 151-157.
  • Karşal, E. (2005). Müzik ve Matematik, Müzik ve Bilim. Uluslararası Hakemli Bilimsel Müzik Dergisi, Eylül, (4).
  • Kralova, E., and Butvilas, T. (2016). The ımportance of creativity through music activities ın early childhood. In Music and Music Activities for Children and Youth: Reviewed Collection of Scientific Proceedings. Trenčín: Faculty of Heathcare Alexander Dubček, 11–22.
  • Mumcu, T., ve Aydoğan, Y. (2022). Erken çocukluk döneminde okuma yazmaya hazırlık becerilerinin matematik becerileri üzerindeki rolüne yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 46-57. https://doi.org/10.33905/bseusbed.1022218
  • Martinez, O. M. (2009). Reflexiones en torno a la música y la imagen desde la musicología española. Salamanca: Plaza Universitaria Ediciones. http://hdl.handle.net/10366/76641
  • Onay, E., ve Aytemur, B. (2021). Uzaktan öğretimde öğretmenlerin müzikogram yolcuğu. International Journal of Innovative Approaches in Education, 5(4), 301-320. https://doi.org/10.29329/ijiape.2021.425.2
  • Özdemir, E., ve Coşkuner, S. (2018). Müzik dinleme etkinliklerinin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarısına etkisi. İlköğretim Online, 17(1), 57-69. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.413741
  • Ponce, M. J. (2014). El musicograma y la percepción de la música.
  • Robinson, K. (2014). NPR/TED radio hour: how do schools kill creativity? http://sirkenrobinson.com/nprted-radio-hour-how-do-schools-kill-creativity/
  • Rubio, M., Fornari, J., and Mendes, A. (2017). A study about the use of Musicomovigrams in musical education. NICS Reports, (21).
  • Svalina, V., and Vukelić, J. (2020). Connecting Mathematics and Music in Preschool Education. Napredak: Časopis za interdisciplinarna istraživanja u odgoju i obrazovanju, 161(3-4), 411-430. https://hrcak.srce.hr/249646
  • Şen, E. (2022). An evaluation on musicograms and their applications in Türkiye. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 9(4). 1632-1647.
  • Wuytack, J. (1971). Activatiemiddelen bij het muziekbeluisteren. Adem-Tijdschrift voor Muziekkultuur, 7e jg, nº3.
  • Wuytack, J. (1989). Fiche pratique sur l’audition musicale active. Musique et Culture, Série, 34, nº3.
  • Wuytack, J., ve Boal-Palheiros, G. M. (2009). Active music listening with the musicogram. Eufonía: Didáctica de la música, (47), 43–55.
  • Yener, S., ve Öztürk, E. (2008). İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Şiddetin Önlenmesinde Müzik Eğitiminin Önemi. Sanat Dergisi, (14), 111-115.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2016). Nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
  • Yıldız, G. (2006). Okul öncesi dönemde müzik eğitimi. Anı Yayıncılık.

Opinions of Pre-service Teachers on using the Muzogram Technique in Music Education

Yıl 2024, Cilt: 53 Sayı: 242, 741 - 756, 01.05.2024
https://doi.org/10.37669/milliegitim.1215880

Öz

This study aims to examine the opinions of pre-service teachers in the preschool and classroom teaching programs on the use of the muzogram technique in music education. The research was conducted using the case study design, which is one of the qualitative research methods, and 40 pre-service teachers who are enrolled in the preschool and classroom teaching program at Near East University were determined as the study group. The data were collected through a structured interview form prepared by the researchers. The obtained data were analyzed using content analysis, one of the qualitative analysis methods. As a result of the research, it was found that the muzogram technique is related to effective listening, perception of differences in melody and rhythm, ability to use different symbols, ability to create shapes in rhyth, and imagination. In addition, it was determined that it is a significant method that will develop students’ creativity and musical knowledge, according to the common opinions of the pre-service teachers.

Kaynakça

  • Boal-Palheiros, G., and Wuytack, J. (2006). Effects of the ‘musicogram’on children’s musical perception and learning. In Proceedings of the 9th International Conference on Music Perception and Cognition (pp. 1264-1271). http://hdl.handle.net/10400.22/11544
  • Friston, K. J., Sajid, N., Quiroga-Martinez, D. R., Parr, T., Price, C. J., and Holmes, E. (2021). Active listening. Hearing research, 399, 107998. https://doi.org/10.1016/j.heares.2020.107998
  • Gürgen, E. T. (2015). Müziğin temel bileşenleri ve müzik dinlemenin kavramsal boyutu. Ulak Bilge Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5). DOI: 10.7816/ulakbilge-03-05-01
  • Homone, A.-I. (2020). The musical audition or the musicogram as ear training methods. Tehnologii Informatice Şi de Comunicaţii În Domeniul Muzical, 11(1), 7–15.
  • Kalender, N. (2001). Müzik dinlemenin eğitsel temelleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 151-157.
  • Karşal, E. (2005). Müzik ve Matematik, Müzik ve Bilim. Uluslararası Hakemli Bilimsel Müzik Dergisi, Eylül, (4).
  • Kralova, E., and Butvilas, T. (2016). The ımportance of creativity through music activities ın early childhood. In Music and Music Activities for Children and Youth: Reviewed Collection of Scientific Proceedings. Trenčín: Faculty of Heathcare Alexander Dubček, 11–22.
  • Mumcu, T., ve Aydoğan, Y. (2022). Erken çocukluk döneminde okuma yazmaya hazırlık becerilerinin matematik becerileri üzerindeki rolüne yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 46-57. https://doi.org/10.33905/bseusbed.1022218
  • Martinez, O. M. (2009). Reflexiones en torno a la música y la imagen desde la musicología española. Salamanca: Plaza Universitaria Ediciones. http://hdl.handle.net/10366/76641
  • Onay, E., ve Aytemur, B. (2021). Uzaktan öğretimde öğretmenlerin müzikogram yolcuğu. International Journal of Innovative Approaches in Education, 5(4), 301-320. https://doi.org/10.29329/ijiape.2021.425.2
  • Özdemir, E., ve Coşkuner, S. (2018). Müzik dinleme etkinliklerinin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarısına etkisi. İlköğretim Online, 17(1), 57-69. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.413741
  • Ponce, M. J. (2014). El musicograma y la percepción de la música.
  • Robinson, K. (2014). NPR/TED radio hour: how do schools kill creativity? http://sirkenrobinson.com/nprted-radio-hour-how-do-schools-kill-creativity/
  • Rubio, M., Fornari, J., and Mendes, A. (2017). A study about the use of Musicomovigrams in musical education. NICS Reports, (21).
  • Svalina, V., and Vukelić, J. (2020). Connecting Mathematics and Music in Preschool Education. Napredak: Časopis za interdisciplinarna istraživanja u odgoju i obrazovanju, 161(3-4), 411-430. https://hrcak.srce.hr/249646
  • Şen, E. (2022). An evaluation on musicograms and their applications in Türkiye. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 9(4). 1632-1647.
  • Wuytack, J. (1971). Activatiemiddelen bij het muziekbeluisteren. Adem-Tijdschrift voor Muziekkultuur, 7e jg, nº3.
  • Wuytack, J. (1989). Fiche pratique sur l’audition musicale active. Musique et Culture, Série, 34, nº3.
  • Wuytack, J., ve Boal-Palheiros, G. M. (2009). Active music listening with the musicogram. Eufonía: Didáctica de la música, (47), 43–55.
  • Yener, S., ve Öztürk, E. (2008). İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Şiddetin Önlenmesinde Müzik Eğitiminin Önemi. Sanat Dergisi, (14), 111-115.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2016). Nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
  • Yıldız, G. (2006). Okul öncesi dönemde müzik eğitimi. Anı Yayıncılık.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Neriman Soykunt 0000-0002-9579-9518

Emine Arıkhan 0000-0002-8879-2625

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 53 Sayı: 242

Kaynak Göster

APA Soykunt, N., & Arıkhan, E. (2024). Müzik Eğitiminde Muzogram Tekniğinin Kullanılmasına Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 53(242), 741-756. https://doi.org/10.37669/milliegitim.1215880