This study aims to examine the influence of soft power on the decision-making process of Thai students in choosing to study in Türkiye. The research employs a qualitative methodology, based on data obtained from in-depth interviews with 10 participants. The study explores Thai students' educational experiences in Türkiye through three main dimensions: the decision-making process, the impact of Türkiye's soft power, and integration experiences. The findings indicate that cultural and educational factors, alongside an interest in Türkiye's historical heritage and Ottoman past, significantly influence Thai students' decision to study in Türkiye. Additionally, educational opportunities, such as the Türkiye Scholarships, and Türkiye's cultural diplomacy strategies, are pivotal factors that reinforce students' choices. The role of Türkiye's Islamic culture, human rights policies, and social media usage has been found to further enhance Thai students' interest in the country. However, language barriers and cultural adaptation challenges remain the primary difficulties encountered by students. In conclusion, Türkiye's religious, cultural, and educational offerings shape Thai students' academic experiences and contribute to strengthening cultural ties between Türkiye and Thailand. Soft power strategies are expected to foster the deepening of these relationships in the long term.
Bu araştırma, Türkiye'de eğitim gören Taylandlı öğrencilerin Türkiye'yi tercih etme kararlarında yumuşak gücün etkilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel yöntem araştırma tasarımı kullanılmıştır. Bu çalışma, 10 katılımcıyla yapılan derinlemesine görüşmelerden elde edilen verilere dayanmaktadır. Bu araştırma, Taylandlı öğrencilerin Türkiye'deki eğitim deneyimlerini üç temel boyut üzerinden incelemektedir: Karar verme süreci, Türkiye'nin yumuşak gücünün etkisi ve entegrasyon deneyimleridir. Araştırma bulguları, Taylandlı öğrencilerin Türkiye'yi seçmelerinde kültürel ve eğitimsel faktörlerin yanı sıra Türkiye’nin tarihî mirası ve Osmanlı geçmişine olan ilginin önemli bir etken olduğunu göstermektedir. Ayrıca, Türkiye Bursları gibi eğitim fırsatları ve Türkiye’nin kültürel diplomasi stratejileri, öğrencilerin kararlarını pekiştiren faktörler arasında yer almaktadır. Türkiye'nin İslam kültürü, insan hakları politikaları ve sosyal medya kullanımının, öğrencilerin Türkiye'ye olan ilgisini artırdığı bulunmuştur. Ancak, dil engelleri ve kültürel uyum zorlukları, öğrencilerin karşılaştığı başlıca zorluklar olmuştur. Sonuç olarak, Türkiye’nin sunduğu dinî, kültürel ve eğitimsel imkânlar, Taylandlı öğrencilerin eğitim süreçlerini şekillendirirken, Türkiye ile Tayland arasındaki kültürel bağların güçlenmesine katkı sağlamaktadır. Yumuşak güç stratejileri, uzun vadede bu ilişkilerin derinleşmesine olanak tanıyacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Uzakdoğu Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Mart 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 10 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 27 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 3 Sayı: 1 |
DİZİNLEME & ÖZETLEME & ARŞİVLEME
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Journal of Migration and Political Studies (MIPOS) bilginin paylaşımı için Açık Erişim Politikasına uymaktadır.