Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effects of Soft Power on the Decision-Making Process of Thai Students Studying in Türkiye

Yıl 2025, Cilt: 3 Sayı: 1, 21 - 41, 31.03.2025
https://doi.org/10.69510/mipos.1637097

Öz

This study aims to examine the influence of soft power on the decision-making process of Thai students in choosing to study in Türkiye. The research employs a qualitative methodology, based on data obtained from in-depth interviews with 10 participants. The study explores Thai students' educational experiences in Türkiye through three main dimensions: the decision-making process, the impact of Türkiye's soft power, and integration experiences. The findings indicate that cultural and educational factors, alongside an interest in Türkiye's historical heritage and Ottoman past, significantly influence Thai students' decision to study in Türkiye. Additionally, educational opportunities, such as the Türkiye Scholarships, and Türkiye's cultural diplomacy strategies, are pivotal factors that reinforce students' choices. The role of Türkiye's Islamic culture, human rights policies, and social media usage has been found to further enhance Thai students' interest in the country. However, language barriers and cultural adaptation challenges remain the primary difficulties encountered by students. In conclusion, Türkiye's religious, cultural, and educational offerings shape Thai students' academic experiences and contribute to strengthening cultural ties between Türkiye and Thailand. Soft power strategies are expected to foster the deepening of these relationships in the long term.

Kaynakça

  • Aras, B., & Mohammed, Z. (2018). The Turkish government scholarship program as a soft power tool. Turkish Studies. https://doi.org/10.1080/14683849.2018.1502042
  • Büyükgöze, B. N. (2016). Bir etki aracı olarak Türk yükseköğretiminin “Yumuşak Güç” bağlamında incelemesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 6(1), 41-49.
  • Cull, N. J. (2009). Public Diplomacy lessons from the past. Figueroa Press. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı. (2022). Türkiye’nin dost eli: İnsani diplomasi (1. Baskı). Prestij Grafik Reklam ve Matbaacılık Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti.
  • Çağlayan, S. (2006). Göç kuramları, göç ve göçmen ilişkisi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, 67-91.
  • Eastern Europe Division, Department of European Affairs, Ministry of Foreign Affairs. (2024). Republic of Türkiye. Ministry of Foreign Affairs. https://image.mfa.go.th/mfa/0/phQBrXL4xr/%E0%B8%87%E0%B8%B2%E0%B8%99%E0%B8%82%E0%B8%AD%E0%B8%87%E0%B9%80%E0%B8%9E%E0%B8%A5%E0%B8%87/Republic_of_T%C3%BCrkiye.pdf
  • Ejder, A. (2019). Türk kamu diplomasisi bağlamında Türkiye bursları örneği [Yüksek lisans tezi, Yalova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü].
  • Göksu, O. (2023). 21. Yüzyılda Türkiye’nin kamu diplomasisi ve yumuşak gücü: Yapısı, araçları ve mesakları. Erciyes İletişim Dergisi, 10(2), 845-870.
  • Gündüz, R. B. (2023). Sakarya’da lisans eğitimi alan uluslararası öğrenciler: Beklentiler ve deneyimler. Journal of Migration and Political Studies, 1(1), 35-53.
  • İnsani Yardım Vakfı (İHH). (2018). Şehit Ömer Halisdemir Okulu Patani’de açıldı. İnsani Yardım Vakfı. https://ihh.org.tr/haber/sehir-omer-halisdemir-okulu-patanide-acildi
  • Joungtrakul, J., Na-Nan, K., Chaiyasoonthorn, W., Prawatmuang, R., Tharaphutthi, P., Tanwongwan, S., Meensuk, S., & Thongkalaya, B. (2021). An alternative approach to developing an in-depth interview guide for data collection in qualitative research. Journal of Management and Marketing, Rajamangala University of Technology Thanyaburi, 8(2), 1-16.
  • Kalın, İ. (2011). Soft power and public diplomacy in Turkey. Perceptions: Journal of International Affairs, 16(3), 5-23.
  • Kaplan, H., Çimen, I., & Balcı, E. (2022). Türkiye’nin eğitim diplomasisinde Türkiye Maarif Vakfı’nın rolü. Akdeniz Havzası ve Afrika Medeniyetleri Dergisi, 4(2), 120-128. https://doi.org/10,54132/akaf.1209119
  • Khongsri, N. (2014). Türkiye: Güney Tayland’daki Müslüman Taylandlı öğrenciler için bir eğitim seçeneği (Bireysel çalışma raporu). Devavong Varopakarn Diplomasi Enstitüsü, Tayland Dışişleri Bakanlığı.
  • Knight, J. (2024). Internationalization remodeled: Definition, approaches, and rationales. Journal of Studies in International Education, 8(1), 5-31.
  • Musaoğlu, B. N. (2016). Türkiye’de öğrenim gören uluslararası öğrencilerin entegrasyon süreci. Türk Dünyası Eğititim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 12-24.
  • Nye, J. S. (2004). Soft power: The means to success in world politics. Public Affairs.
  • OECD. (2025). What are the key trends in international student mobility? OECD. https://www.oecd.org/en/publications/what-are-the-key-trends-in-international-student-mobility 2a423a76-en.html
  • Özensel, E. (2014). Doğu toplumlarında ve Türkiye’de birlikte yaşama arayışı: Çokkültürlülük mü? Yoksa yeni bir model mi? Akademik İncelemeler Dergisi, 8(3), 1-17.
  • Peacock, A., & Kadı, İ. H. (2017). The Ottoman Empire and the Kingdom of Siam through the ages. Institute of Asian Studies.
  • Pinthapataya, S. (2023). Interviews of qualitative research. Journal of Business and Industrial Development, 1(3).
  • Phunthai, B. (2022). Qualitative research. Doctor of Philosophy in Social Sciences Journal, 1(2), 1-10.
  • Rugh, W. A. (2014). Front line public diplomacy: How US embassies communicate with foreign publics. Palgrave Macmillan
  • Sattar, Y., Koma, A., & Plaipon, M. (2021). Perceptions of Thais toward Turkish foreign policies through the Soft Power 30. Political Science and Public Administration Journal, 13.
  • Sattar, Y., Koma, A., & Plaipon, M. (2023). Opportunities and challenges in Thailand-Türkiye relations. International Studies Center.
  • Tekin, M. K. (2022). Dünyada ve Türkiye’de uluslararası öğrenci hareketliliğinin mekânsal perspektiften incelenmesi. Ege Coğrafya Dergisi, 31(1), 139-154. https://doi.org/10.51800/ecd. 1085090
  • Topal, F., & Tauscher, S. (2020). Uluslararası öğrencilerin akademik ve sosyal yaşamlarında karşılaştıkları sorunlar üzerine inceleme. Akademik İncelemeler Dergisi, 15(1), 309-344. https://doi.org/10.17550/akademikincelemeler.624380
  • Türkiye Bursları. (2024). Türkiye Bursları’nın tarihçesi: http://turkiyeburslari.gov.tr (Erişim tarihi: 20 Mayıs 2024)
  • Türkiye Bursları. (2024). Türkiye Bursları. Türkiye Bursları http://turkiyeburslari.gov.tr (Erişim tarihi: 12 Mart 2025)
  • Türkiye Diyanet Vakfı. (2025). Eğitim/ Kültür. Türkiye Diyanet Vakfı. https://tdv.org/tr-TR/faaliyetlerimiz/egitim-kultur/
  • Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı. (2022). Türkiye-Tayland siyasi ilişkileri. Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı. http://www.mfa.gov.tr./turkiye-tayland-siyasi-iliskileri.tr.mfa
  • Uluslararası Öğrenci Dernekleri Federasyonu. (2024). Dünya’da ve Türkiye’de uluslararası öğrencilik. http://udef.org.tr/uluslararasi-ogrencilik/ (Erişim tarihi: 20 Mayıs 2024)
  • Uslu, F., & Demir, E. (2023). Nitel bir veri toplama tekniği: Derinlemesine göröşme. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 40(1), 289-299.
  • Usul, A., & Yaylacı, İ. (2020). Dönüşen diplomasi ve Türkiye: Aktörler, alanlar, araçlar. Küre yayınları. http://www.libraryturk.com/kitap-detaylari-donusen-diplomasi-ve-turkiye-aktorler-alanlar-araclar?v=9786057646248
  • Yalçın, R. (2023). Cumhuriyet’in ilk yüzyılında Türkiye-Tayland ilişkileri. Uluslararası Ekonomi Siyaset İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 6(5), 17-27.
  • Yunus Emre Enstitüsü. (2024). Yunus Emre Enstitüsü farklı kıtalarda Türkçe kurslarına başladı. Yunus Emre Enstitüsü. https://www.yee.org.tr/tr/haber/yunus-emre-enstitusu-farkli-kitalarda-turkce-kurslarina-basladi
  • Yükseköğretim Kurulu. (2025). Yükseköğretimde Uluslararasılaşma Strateji Belgesi (2024-2028). Yükseköğretim Kurulu. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2025/yuksekogretimde-uluslararasilasma-strateji-belgesi.aspx

Türkiye’de Eğitim Gören Taylandlı Öğrencilerin Karar Verme Sürecinde Yumuşak Güç Etkileri

Yıl 2025, Cilt: 3 Sayı: 1, 21 - 41, 31.03.2025
https://doi.org/10.69510/mipos.1637097

Öz

Bu araştırma, Türkiye'de eğitim gören Taylandlı öğrencilerin Türkiye'yi tercih etme kararlarında yumuşak gücün etkilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel yöntem araştırma tasarımı kullanılmıştır. Bu çalışma, 10 katılımcıyla yapılan derinlemesine görüşmelerden elde edilen verilere dayanmaktadır. Bu araştırma, Taylandlı öğrencilerin Türkiye'deki eğitim deneyimlerini üç temel boyut üzerinden incelemektedir: Karar verme süreci, Türkiye'nin yumuşak gücünün etkisi ve entegrasyon deneyimleridir. Araştırma bulguları, Taylandlı öğrencilerin Türkiye'yi seçmelerinde kültürel ve eğitimsel faktörlerin yanı sıra Türkiye’nin tarihî mirası ve Osmanlı geçmişine olan ilginin önemli bir etken olduğunu göstermektedir. Ayrıca, Türkiye Bursları gibi eğitim fırsatları ve Türkiye’nin kültürel diplomasi stratejileri, öğrencilerin kararlarını pekiştiren faktörler arasında yer almaktadır. Türkiye'nin İslam kültürü, insan hakları politikaları ve sosyal medya kullanımının, öğrencilerin Türkiye'ye olan ilgisini artırdığı bulunmuştur. Ancak, dil engelleri ve kültürel uyum zorlukları, öğrencilerin karşılaştığı başlıca zorluklar olmuştur. Sonuç olarak, Türkiye’nin sunduğu dinî, kültürel ve eğitimsel imkânlar, Taylandlı öğrencilerin eğitim süreçlerini şekillendirirken, Türkiye ile Tayland arasındaki kültürel bağların güçlenmesine katkı sağlamaktadır. Yumuşak güç stratejileri, uzun vadede bu ilişkilerin derinleşmesine olanak tanıyacaktır.

Kaynakça

  • Aras, B., & Mohammed, Z. (2018). The Turkish government scholarship program as a soft power tool. Turkish Studies. https://doi.org/10.1080/14683849.2018.1502042
  • Büyükgöze, B. N. (2016). Bir etki aracı olarak Türk yükseköğretiminin “Yumuşak Güç” bağlamında incelemesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 6(1), 41-49.
  • Cull, N. J. (2009). Public Diplomacy lessons from the past. Figueroa Press. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı. (2022). Türkiye’nin dost eli: İnsani diplomasi (1. Baskı). Prestij Grafik Reklam ve Matbaacılık Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti.
  • Çağlayan, S. (2006). Göç kuramları, göç ve göçmen ilişkisi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, 67-91.
  • Eastern Europe Division, Department of European Affairs, Ministry of Foreign Affairs. (2024). Republic of Türkiye. Ministry of Foreign Affairs. https://image.mfa.go.th/mfa/0/phQBrXL4xr/%E0%B8%87%E0%B8%B2%E0%B8%99%E0%B8%82%E0%B8%AD%E0%B8%87%E0%B9%80%E0%B8%9E%E0%B8%A5%E0%B8%87/Republic_of_T%C3%BCrkiye.pdf
  • Ejder, A. (2019). Türk kamu diplomasisi bağlamında Türkiye bursları örneği [Yüksek lisans tezi, Yalova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü].
  • Göksu, O. (2023). 21. Yüzyılda Türkiye’nin kamu diplomasisi ve yumuşak gücü: Yapısı, araçları ve mesakları. Erciyes İletişim Dergisi, 10(2), 845-870.
  • Gündüz, R. B. (2023). Sakarya’da lisans eğitimi alan uluslararası öğrenciler: Beklentiler ve deneyimler. Journal of Migration and Political Studies, 1(1), 35-53.
  • İnsani Yardım Vakfı (İHH). (2018). Şehit Ömer Halisdemir Okulu Patani’de açıldı. İnsani Yardım Vakfı. https://ihh.org.tr/haber/sehir-omer-halisdemir-okulu-patanide-acildi
  • Joungtrakul, J., Na-Nan, K., Chaiyasoonthorn, W., Prawatmuang, R., Tharaphutthi, P., Tanwongwan, S., Meensuk, S., & Thongkalaya, B. (2021). An alternative approach to developing an in-depth interview guide for data collection in qualitative research. Journal of Management and Marketing, Rajamangala University of Technology Thanyaburi, 8(2), 1-16.
  • Kalın, İ. (2011). Soft power and public diplomacy in Turkey. Perceptions: Journal of International Affairs, 16(3), 5-23.
  • Kaplan, H., Çimen, I., & Balcı, E. (2022). Türkiye’nin eğitim diplomasisinde Türkiye Maarif Vakfı’nın rolü. Akdeniz Havzası ve Afrika Medeniyetleri Dergisi, 4(2), 120-128. https://doi.org/10,54132/akaf.1209119
  • Khongsri, N. (2014). Türkiye: Güney Tayland’daki Müslüman Taylandlı öğrenciler için bir eğitim seçeneği (Bireysel çalışma raporu). Devavong Varopakarn Diplomasi Enstitüsü, Tayland Dışişleri Bakanlığı.
  • Knight, J. (2024). Internationalization remodeled: Definition, approaches, and rationales. Journal of Studies in International Education, 8(1), 5-31.
  • Musaoğlu, B. N. (2016). Türkiye’de öğrenim gören uluslararası öğrencilerin entegrasyon süreci. Türk Dünyası Eğititim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 12-24.
  • Nye, J. S. (2004). Soft power: The means to success in world politics. Public Affairs.
  • OECD. (2025). What are the key trends in international student mobility? OECD. https://www.oecd.org/en/publications/what-are-the-key-trends-in-international-student-mobility 2a423a76-en.html
  • Özensel, E. (2014). Doğu toplumlarında ve Türkiye’de birlikte yaşama arayışı: Çokkültürlülük mü? Yoksa yeni bir model mi? Akademik İncelemeler Dergisi, 8(3), 1-17.
  • Peacock, A., & Kadı, İ. H. (2017). The Ottoman Empire and the Kingdom of Siam through the ages. Institute of Asian Studies.
  • Pinthapataya, S. (2023). Interviews of qualitative research. Journal of Business and Industrial Development, 1(3).
  • Phunthai, B. (2022). Qualitative research. Doctor of Philosophy in Social Sciences Journal, 1(2), 1-10.
  • Rugh, W. A. (2014). Front line public diplomacy: How US embassies communicate with foreign publics. Palgrave Macmillan
  • Sattar, Y., Koma, A., & Plaipon, M. (2021). Perceptions of Thais toward Turkish foreign policies through the Soft Power 30. Political Science and Public Administration Journal, 13.
  • Sattar, Y., Koma, A., & Plaipon, M. (2023). Opportunities and challenges in Thailand-Türkiye relations. International Studies Center.
  • Tekin, M. K. (2022). Dünyada ve Türkiye’de uluslararası öğrenci hareketliliğinin mekânsal perspektiften incelenmesi. Ege Coğrafya Dergisi, 31(1), 139-154. https://doi.org/10.51800/ecd. 1085090
  • Topal, F., & Tauscher, S. (2020). Uluslararası öğrencilerin akademik ve sosyal yaşamlarında karşılaştıkları sorunlar üzerine inceleme. Akademik İncelemeler Dergisi, 15(1), 309-344. https://doi.org/10.17550/akademikincelemeler.624380
  • Türkiye Bursları. (2024). Türkiye Bursları’nın tarihçesi: http://turkiyeburslari.gov.tr (Erişim tarihi: 20 Mayıs 2024)
  • Türkiye Bursları. (2024). Türkiye Bursları. Türkiye Bursları http://turkiyeburslari.gov.tr (Erişim tarihi: 12 Mart 2025)
  • Türkiye Diyanet Vakfı. (2025). Eğitim/ Kültür. Türkiye Diyanet Vakfı. https://tdv.org/tr-TR/faaliyetlerimiz/egitim-kultur/
  • Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı. (2022). Türkiye-Tayland siyasi ilişkileri. Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı. http://www.mfa.gov.tr./turkiye-tayland-siyasi-iliskileri.tr.mfa
  • Uluslararası Öğrenci Dernekleri Federasyonu. (2024). Dünya’da ve Türkiye’de uluslararası öğrencilik. http://udef.org.tr/uluslararasi-ogrencilik/ (Erişim tarihi: 20 Mayıs 2024)
  • Uslu, F., & Demir, E. (2023). Nitel bir veri toplama tekniği: Derinlemesine göröşme. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 40(1), 289-299.
  • Usul, A., & Yaylacı, İ. (2020). Dönüşen diplomasi ve Türkiye: Aktörler, alanlar, araçlar. Küre yayınları. http://www.libraryturk.com/kitap-detaylari-donusen-diplomasi-ve-turkiye-aktorler-alanlar-araclar?v=9786057646248
  • Yalçın, R. (2023). Cumhuriyet’in ilk yüzyılında Türkiye-Tayland ilişkileri. Uluslararası Ekonomi Siyaset İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 6(5), 17-27.
  • Yunus Emre Enstitüsü. (2024). Yunus Emre Enstitüsü farklı kıtalarda Türkçe kurslarına başladı. Yunus Emre Enstitüsü. https://www.yee.org.tr/tr/haber/yunus-emre-enstitusu-farkli-kitalarda-turkce-kurslarina-basladi
  • Yükseköğretim Kurulu. (2025). Yükseköğretimde Uluslararasılaşma Strateji Belgesi (2024-2028). Yükseköğretim Kurulu. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2025/yuksekogretimde-uluslararasilasma-strateji-belgesi.aspx
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Uzakdoğu Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Muslim Langputeh 0009-0001-1500-0711

Erken Görünüm Tarihi 31 Mart 2025
Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2025
Gönderilme Tarihi 10 Şubat 2025
Kabul Tarihi 27 Mart 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Langputeh, M. (2025). Türkiye’de Eğitim Gören Taylandlı Öğrencilerin Karar Verme Sürecinde Yumuşak Güç Etkileri. Journal of Migration and Political Studies, 3(1), 21-41. https://doi.org/10.69510/mipos.1637097
AMA Langputeh M. Türkiye’de Eğitim Gören Taylandlı Öğrencilerin Karar Verme Sürecinde Yumuşak Güç Etkileri. MIPOS. Mart 2025;3(1):21-41. doi:10.69510/mipos.1637097
Chicago Langputeh, Muslim. “Türkiye’de Eğitim Gören Taylandlı Öğrencilerin Karar Verme Sürecinde Yumuşak Güç Etkileri”. Journal of Migration and Political Studies 3, sy. 1 (Mart 2025): 21-41. https://doi.org/10.69510/mipos.1637097.
EndNote Langputeh M (01 Mart 2025) Türkiye’de Eğitim Gören Taylandlı Öğrencilerin Karar Verme Sürecinde Yumuşak Güç Etkileri. Journal of Migration and Political Studies 3 1 21–41.
IEEE M. Langputeh, “Türkiye’de Eğitim Gören Taylandlı Öğrencilerin Karar Verme Sürecinde Yumuşak Güç Etkileri”, MIPOS, c. 3, sy. 1, ss. 21–41, 2025, doi: 10.69510/mipos.1637097.
ISNAD Langputeh, Muslim. “Türkiye’de Eğitim Gören Taylandlı Öğrencilerin Karar Verme Sürecinde Yumuşak Güç Etkileri”. Journal of Migration and Political Studies 3/1 (Mart 2025), 21-41. https://doi.org/10.69510/mipos.1637097.
JAMA Langputeh M. Türkiye’de Eğitim Gören Taylandlı Öğrencilerin Karar Verme Sürecinde Yumuşak Güç Etkileri. MIPOS. 2025;3:21–41.
MLA Langputeh, Muslim. “Türkiye’de Eğitim Gören Taylandlı Öğrencilerin Karar Verme Sürecinde Yumuşak Güç Etkileri”. Journal of Migration and Political Studies, c. 3, sy. 1, 2025, ss. 21-41, doi:10.69510/mipos.1637097.
Vancouver Langputeh M. Türkiye’de Eğitim Gören Taylandlı Öğrencilerin Karar Verme Sürecinde Yumuşak Güç Etkileri. MIPOS. 2025;3(1):21-4.

DİZİNLEME & ÖZETLEME & ARŞİVLEME


33473  66ba27515f989.jpg  scholar_logo_64dp.png 33474


by-nc.svg Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Journal of Migration and Political Studies (MIPOS) bilginin paylaşımı için Açık Erişim Politikasına uymaktadır.