Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE FİNANSAL RAPORLAMA STANDARDI (TFRS) 8 FAALİYET BÖLÜMLERİ STANDARDININ EĞİTİM SEKTÖRÜNDE UYGULANABİLİRLİĞİNİN ANALİZ EDİLMESİ

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 195 - 208, 20.11.2017

Öz

Bu makalenin amacı TFRS 8 Faaliyet Bölümleri Standardının eğitim sektöründe uygulanabilirliğinin analiz edilmesidir. Makalede öncelikle bölümlere göre raporlamanın tarihsel süreci ve TFRS 8 Faaliyet Bölümleri Standardı anlatılmıştır. Standart kapsamda İstanbul başta olmak üzere on üç ilde eğitim veren yüksekokul üzerinde amprik bir çalışma yapılmıştır. Çalışmada özellikle standartta geçen sayısal veriler kullanılmış ve örnekler yardımıyla standardın Türkiye eğitim sektöründe uygulanması incelenmiştir. Ulaşılan sonuçlar çalışmada belirtilmiştir.

Kaynakça

  • Arsoy, A. O. (2008). Bölümsel Raporlamada Yeni Bir Uygulama: UFRS 8. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 38.
  • Berger, P. G., Hann, R. N., and Piotroski, J. D. (2003). Theimpact of SFAS no. 131 on information and monitoring. Journal of Accounting Research, 41 (2): 163–223.
  • BDO International. (2007). UFRS 8 Operating Segments. International Financial Reporting Bulletin, 1.
  • Crawford, L., Extance, H., Helliar, C., and Power, D. (2012). Operating segments: Theusefulness of IFRS 8. Edinburgh: ICAS.
  • Deppe, L. and Omer, S. C. (2000). Disclosing disaggregated information. Journal of Accountancy.190 (3): 47-54. Ettredge, M., Kwon, S., Smith, D., and Zarowin, P. (2005). The impact of SFAS no. 131 business segment data on the market’s ability to anticipate future earnings.The Accounting Review, 80 (3): 773–804. Ernst&Young (2007). UFRS 8 Operating Segments: ImplementationGuidance. EYG No:AU0056. De Graaf, F. W. (2011). The Effects of IFRS 8 Geographical Disclosure Changes on the Valuation of Foreign Earnings. Master thesis Department Accountancy Faculty of Economics and Business Studies Tilburg University. Herrmann, D., and Thomas, W. B. (2000). An analysis of segment disclosures under SFAS No. 131 and SFAS No. 14. Accounting Horizons 14, 3 (2000): 287–302. Hope, O. K., Thomas, W., and Winterbotham, G. (2006). The impact of nondisclosure of geographic segment earnings on earnings predictability. Journal of Accounting, Auditing & Finance, 21 (3): 323–346. Kaya, I. (2004). FASB-IASB Anlaşması ve Global Finansal Muhasebe Standartlarına Doğru. İ.S.M.M.M.O Sempozyumu. Nichols, N. B., Street, D. L., and Cereola S. J. (2012). An analysis of the impact of adopting IFRS 8 on the segment disclosures of European blue chip companies”, Journal of International Accounting, Auditing andTaxation, 105 (79). Nichols, N. B., and Street, D. L. (2002). LOB and geographic segment disclosures: An analysis of the impact of IAS 14 revised. Journal of International Accountin, Auditing andTaxation, 11(2): 91–113. Nobes, C., and Parker, R. (2004). Comparative International Accounting, FT Prentice Hall, 8th ed. Ömürbek, V., ve Özdemir, O. (2008). TFRS 8 Faaliyet Bölümleri Standardı Çerçevesinde Coğrafi Bölümlere göre Finansal Raporlama: İMKB-100 Şirketlerinde Uygulanma Düzeyi. Journal Mufad: 199-210. Price-Water-House-Coopers. (2008). A Practical Guide to Segment Reporting September, 2008. Şavlı, T. (2014). Uluskararası/Türkiye Finansal Raporlama Standartları. Yaklaşım Yayıncılık. Uyar, A. ve Güngörmüş, A. H. (2009). İşletmelerde Bölümsel Raporlamanın “TFRS 8 Faaliyet Bölümleri” Standardı Çerçevesinde Uygulanması. Mali Çözüm, 94: 79-98 Ünal, O. (2010). Bölümsel Raporlamave Uluslararası Finansal Raporlama Standardı (UFRS) 8 Faaliyet Bölümleri Standardının Finansal Raporlamaya Etkileri. Niğde Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, 3 (2): 48-69. http://www.tobb.org.tr/Documents/yayinlar/TOBB_egitim_sektor_raporu_2012.pdf (Erişim Tarihi:25.05.2014). http://finance.harvard.edu/files/fad/files/2013fullreport.pdf (ErişimTarihi:15.04.2014) http://www.ox.ac.uk/sites/files/oxford/field/field_document/Financial_Statements2012_13.pd (Erişim Tarihi:15.04.2014)
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cemal İbiş Bu kişi benim

Burçin Tutcu

Yayımlanma Tarihi 20 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İbiş, C., & Tutcu, B. (2017). TÜRKİYE FİNANSAL RAPORLAMA STANDARDI (TFRS) 8 FAALİYET BÖLÜMLERİ STANDARDININ EĞİTİM SEKTÖRÜNDE UYGULANABİLİRLİĞİNİN ANALİZ EDİLMESİ. Marmara İktisat Dergisi, 1(2), 195-208.
AMA İbiş C, Tutcu B. TÜRKİYE FİNANSAL RAPORLAMA STANDARDI (TFRS) 8 FAALİYET BÖLÜMLERİ STANDARDININ EĞİTİM SEKTÖRÜNDE UYGULANABİLİRLİĞİNİN ANALİZ EDİLMESİ. mje. Kasım 2017;1(2):195-208.
Chicago İbiş, Cemal, ve Burçin Tutcu. “TÜRKİYE FİNANSAL RAPORLAMA STANDARDI (TFRS) 8 FAALİYET BÖLÜMLERİ STANDARDININ EĞİTİM SEKTÖRÜNDE UYGULANABİLİRLİĞİNİN ANALİZ EDİLMESİ”. Marmara İktisat Dergisi 1, sy. 2 (Kasım 2017): 195-208.
EndNote İbiş C, Tutcu B (01 Kasım 2017) TÜRKİYE FİNANSAL RAPORLAMA STANDARDI (TFRS) 8 FAALİYET BÖLÜMLERİ STANDARDININ EĞİTİM SEKTÖRÜNDE UYGULANABİLİRLİĞİNİN ANALİZ EDİLMESİ. Marmara İktisat Dergisi 1 2 195–208.
IEEE C. İbiş ve B. Tutcu, “TÜRKİYE FİNANSAL RAPORLAMA STANDARDI (TFRS) 8 FAALİYET BÖLÜMLERİ STANDARDININ EĞİTİM SEKTÖRÜNDE UYGULANABİLİRLİĞİNİN ANALİZ EDİLMESİ”, mje, c. 1, sy. 2, ss. 195–208, 2017.
ISNAD İbiş, Cemal - Tutcu, Burçin. “TÜRKİYE FİNANSAL RAPORLAMA STANDARDI (TFRS) 8 FAALİYET BÖLÜMLERİ STANDARDININ EĞİTİM SEKTÖRÜNDE UYGULANABİLİRLİĞİNİN ANALİZ EDİLMESİ”. Marmara İktisat Dergisi 1/2 (Kasım 2017), 195-208.
JAMA İbiş C, Tutcu B. TÜRKİYE FİNANSAL RAPORLAMA STANDARDI (TFRS) 8 FAALİYET BÖLÜMLERİ STANDARDININ EĞİTİM SEKTÖRÜNDE UYGULANABİLİRLİĞİNİN ANALİZ EDİLMESİ. mje. 2017;1:195–208.
MLA İbiş, Cemal ve Burçin Tutcu. “TÜRKİYE FİNANSAL RAPORLAMA STANDARDI (TFRS) 8 FAALİYET BÖLÜMLERİ STANDARDININ EĞİTİM SEKTÖRÜNDE UYGULANABİLİRLİĞİNİN ANALİZ EDİLMESİ”. Marmara İktisat Dergisi, c. 1, sy. 2, 2017, ss. 195-08.
Vancouver İbiş C, Tutcu B. TÜRKİYE FİNANSAL RAPORLAMA STANDARDI (TFRS) 8 FAALİYET BÖLÜMLERİ STANDARDININ EĞİTİM SEKTÖRÜNDE UYGULANABİLİRLİĞİNİN ANALİZ EDİLMESİ. mje. 2017;1(2):195-208.