Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kompleks Problem Çözme Üzerine R Programı ile Bir Bibliyometrik Analiz

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 1, 40 - 47, 30.06.2019

Öz

Özellikle gelecekteki eğitim ve çalışma hayatı üzerine son yıllarda yapılan çalışmalarda kompleks problem çözme önemli yer edinmektedir. Dünya Ekonomik Forumu raporuna göre önümüzdeki beş yıl içinde talep edilecek beceriler listesinde kompleks problem çözme dikkat çekmektedir. Türkiye'nin liste- sinde ise kompleks problem çözme beşinci sırada değerlendirilmektedir. Rapora göre önümüzdeki dönemde hem akademik alanda hem de çalışma yaşamında bu konunun gündemde olacağı belirtilmekte- dir. Sistematik yazın taramaları araştırma alanı ya da konusu ile ilgili önemli değişkenleri keşfetmek, yapılması gerekenleri yapılanlardan ayırt etmek ve dahası araştırmacılar için önerilerin belirlenmesinde önemli fayda sağlayan yöntemlerdendir. Bu bağlamda bu çalışmada sistematik yazın tarama yöntemlerin- den birisi olan bibliyometri kullanılarak kompleks problem çözme üzerine bir sistematik yazın taraması gerçekleştirilmiştir. Çalışma, Scopus veri tabanında yer alan dergilerde 1999-2018 yılları arasında yayın- lan “complex problem solving” anahtar kelimelerini içeren 166 makalenin R programlama dilini kullana- rak bibliyometrik analizini yapmaktadır. Aynı zamanda kompleks problem çözme alt alanları ile zamanda gelişimi arasındaki ilişkileri göstermek için içerik analizi kullanılmaktadır. Çalışma daha çok kaynak etkileri, eşdizimlilik ağı, ortak atıf, yazar iş birliği üzerine odaklanmaktadır. Araştırma sonuçlarının kompleks problem çözme ile ilgili gelecekteki çalışmalara ışık tutacağı öngörülmektedir.

Kaynakça

  • Aria M. & Cuccurullo C. (2017). “Bibliometrix: An R-Tool for Comprehensive Science Mapping
  • Analysis”. Journal of Informetrics 11/4 (2017) 959-975. doi:10.1016/j.joi.2017.08.007
  • Baggen Y., Mainert J., Lans T., Biemans H. J. A., Greiff S. & Mulder M. (2015). “Linking Complex Problem Solving to Opportunity Identification Competence Within the Context of Entrepreneurship”. International Journal of Lifelong Education 34/4 (2015) 412-429. doi:10.1080/02601370.2015.1060029
  • Beckmann J. F., Birney D. P. & Goode N. (2017). “Beyond Psychometrics: The Difference Between Difficult Problem Solving and Complex Problem Solving”. Frontiers in Psychology 8 (2017) 1739- 1751. doi:10.3389/fpsyg.2017.01739
  • Beckmann J. F. & Guthke J. (1995). “Complex Problem Solving, Intelligence and Learning Ability”. Ed. P. A. Frensch & J. Funke. Complex problem solving: the European perspective (1995) 177-200. New York.
  • Börner K., Chen C. & Boyack K. W. (2005). “Visualizing Knowledge Domains”. Annual Review of Information Science and Technology 37/1 (2005) 179-255. doi: 10.1002/aris.1440370106 Caner T., Cohen S. K. & Pil F. (2017). “Firm Heterogeneity in Complex Problem Solving: A Knowledge-Based Look at Invention”. Strategic Management Journal 38/9 (2017) 1791-1811. doi:10.1002/smj.2615
  • Care E., Scoular C. & Griffin P. (2016). “Assessment of Collaborative Problem Solving in Education Environments”. Applied Measurement in Education 29/4 (2016) 250-264. doi:10.1080/ 08957347.2016.1209204
  • Cobo M. J., López-Herrera A. G. Herrera-Viedma E. & Herrera F. (2011). “Science Mapping Software Tools: Review, Analysis and Cooperative Study Among Tools”. Journal of the American Society for Information Science and Technology 62/7 (2011) 1382-1402. doi: 10.1002/asi.21525
  • Conley S. N., Foley R. W., Gorman M. E., Denham J. & Coleman K. (2017). “Acquisition of T-shaped Expertise: An Exploratory Study”. Social Epistemology 31/2 (2017) 165-183. doi:10.1080/ 02691728.2016.1249435
  • Crane D. (1972). Invisible Colleges: Diffusion of Knowledge in Scientific Communities. Chicago 1972.
  • Danner D., Hagemann D., Schankin A., Hager M. & Funke J. (2011). “Beyond IQ: A Latent State-Trait Analysis of General Intelligence, Dynamic Decision Making and Implicit Learning”. Intelligence 39/5 (2011) 323-334. doi:10.1016/J.INTELL.2011.06.004
  • de Bellis N. (2014). “History and Evolution of Biblio (metrics)”. Ed. B. Cronin & C. R. Sugimoto. Beyond Bibliometrics :Harnessing Multidimensional Indicators of Scholarly Impact (2014) 23-44.
  • Dörner D. & Kreuzig H. W. (1983). “Problem Solving Ability and Intelligence”. Psychologische Rundschau 34/4 (1983) 185-192.
  • Dörner D. & Güss C. D. (2013). “PSI: A Computational Architecture of Cognition, Motivation, and Emotion”. Review of General Psychology 17/3 (2013) 297-317. doi:10.1037/a0032947
  • Dörner D. & Reither, F. (1978). “Über das Problemlösen in Sehr Komplexen Realitätsbereichen”. Zeitschrift Für Experimentelle Und Angewandte Psychologie : Organ Der Deutschen Gesellschaft Für Psychologie 4 (1978) 527-551.
  • Ederer P., Nedelkoska L., Patt A. & Castellazzi S. (2015). “What Do Employers Pay For Employees’ Complex Problem Solving Skills?”. International Journal of Lifelong Education 34/4 (2015) 430- 447. doi:10.1080/02601370.2015.1060026
  • Fischer A., Greiff S. & Funke J. (2012). “The Process of Solving Complex Problems”. The Journal of Problem Solving 4/1 (2012) 19-42. doi:10.7771/1932-6246.1118
  • Fischer A., Greiff S., Wüstenberg S., Fleischer J., Buchwald F. & Funke J. (2015). “Assessing Analytic and Interactive Aspects of Problem Solving Competency”. Learning and Individual Differences 39 (2015) 172-179. doi:10.1016/J.LINDIF.2015.02.008
  • Fischer A., Holt D. V. & Funke J. (2015). “Promoting the Growing Field of Dynamic Decision Making”. Journal of Dynamic Decision Making 1/1 (2015) 1-3. doi:10.11588/jddm.2015.1.23807
  • Frischkorn G. T., Greiff S. & Wüstenberg S. (2014). “The Development of Complex Problem Solving in Adolescence: A Latent Growth Curve Analysis”. Journal of Educational Psychology 106/4 (2014) 1007-1020. doi:10.1037/a0037114
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Uygulamalı Ekonomi (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Volkan Aşkun

Rabia Çizel

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aşkun, V., & Çizel, R. (2019). Kompleks Problem Çözme Üzerine R Programı ile Bir Bibliyometrik Analiz. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 9(1), 40-47.
Adres:
Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi
07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE
E-Posta:
mjh@akdeniz.edu.tr