Thomas Hardy, regarded as the final novelist of the Victorian Era, has certain characteristics which distinguish him from his contemporaries. One of these is “the phenomenon of coincidence”. It does the fictitious characters harm rather than a favor. The density of disasters in his novels strengthens the thesis that Thomas Hardy looks at life from the perspective of a tragedy author as a representative of naturalism. Hardy’s pessimistic attitude is perhaps not so difficult to understand if we remember that he was living in an age of sudden scientific development and a rapid changes to the old, accepted values. This article examines how and to what extent Michael Henchard in The Mayor of Casterbridge can be considered a person who experiences misfortunes and is doomed to fail. It will also be questioned whether or not he is the victim of the flaws in his personality and therefore has a tragic end. It will be concluded that what prepares the end of Michael Henchard is not the dark games of destiny but the dark powers in the personality of Henchard that devastated him.
Viktorya dönemi İngilteresi’nin en son romancısı olarak kabul edilen Thomas Hardy’i çağdaşlarından ayıran belirli özellikler vardır. Bunlardan biri de “rastlantı olgusu”dur. Bu olgu kurgu karakterlere iyilikten ziyade kötülükte bulunur. Romanlarındaki felaketlerin yoğunluğu naturalizmin bir temsilcisi olarak Hardy’nin yaşama bir trajedi yazarının bakış açısıyla baktığı savını güçlendirir. Kendisinin ani bilimsel değişikliklerin ve eski, kabul görmüş değerlerde hızlı bir değişimin olduğu bir çağda yaşadığını hatırlarsak Hardy’nin karamsar tavrını anlamak belki de o kadar zor değildir. Bu makale The Mayor of Casterbridge romanında Michael Henchard’ın nasıl ve ne ölçüde talihsizlikler yaşayan ve başarısızlığa uğramaya mahkum biri olduğunu ve kişiliğindeki kusurların mağduru olup olmadığını ve dolayısıyla trajik bir sonla karşılaşmasını incelemektedir. Romanın başlığı ve altbaşlığı da mercek altına alınacak ve romana dair ne önerdiği tartışılacaktır. Romanın ana karakteri Michael Henchard’ın trajik sonunu getiren şeylerin kaderin bir oyunu veya talihsizliğin bir sonucu değil kendi karakterindeki kusurlar olduğu ve bu yüzden yıkıma uğradığı sonucuna varılmaktadır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Çeviri ve Yorum Çalışmaları, Çeviribilim |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1 |
Adres: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi 07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE | E-Posta: mjh@akdeniz.edu.tr |