Bu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitim döneminde proje yaklaşımlı eğitim uygulamasının çocuk-ların sosyal çevreye yönelik bilgi düzeylerindeki değişimini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu 2014-2015 güz yarıyılında İzmir Küçükyalı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi‟nin uygulama sınıfında eğitim görmekte olan dört yaş grubundaki 6 çocuktan oluşmaktadır. Çalışma grubunun seçiminde ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Ülkemizde proje yaklaşımlı eğitimin genellikle 5-6 yaş grubundaki çocuklarla çalışıldığı dört yaş grubunda çocuklarla yapılan yok denecek kadar az çalışma bulunduğu belirlenmiştir. Bu nedenle bu çalışmada önceden belirlenmiş ölçüt, proje yaklaşımının dört yaş grubundaki çocuklarla çalışılması olarak kabul edilmiştir. Araştırmanın yöntemi nitel araştırmadır. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Bu çalışmada durum çalışmalarından “Öncesi-Sonrası Durum Çalışması” kullanılmıştır. Araştırmada veriler görüşme yöntemi ve çocukların çizdikleri resimler yoluyla toplanmıştır. Bulgularda çocukların görüşme verileri ana temalar-alt temalar halinde tablolaştırılmış ve ön-son değerlendirmeler şeklinde yorumlanmıştır. Benzer bir biçimde resimler de sosyal çevre kavramla-rına yönelik ilk-son çizimler olarak değerlendirilmiştir. Her iki yolla elde edilen sonuçlarda proje yaklaşımının uygulanmasından sonra ana ve alt temalarda sosyal çevre kavramlarına yönelik artış olduğu belirlenmiştir.
Okul Öncesi Eğitim Proje Yaklaşımı Sosyal Çevre Dört Yaş Grubu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Adres: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi 07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE | E-Posta: mjh@akdeniz.edu.tr |