Researchers in the field of foreign language teaching and learning have for a long time conducted studies of learners’ perceptions regarding their perspectives, beliefs, thoughts, and values about language learning, the language teacher and language learners. The present study focused on Turkish pre- service English language teachers’ views regarding the characteristics required for an effective language teacher. The participants in the study were a total of 220 freshman students, aged between 18-20 years old, enrolled in an English teaching program. Data for this study was collected through student paragraphs and interviews and were analyzed by means of thematic analysis. The results suggest that language learners are mostly affected by both cultural and personal factors.
Foreign Language Learners Learners’ Perceptions Culture Effective Language Teacher
Yabancı dil eğitim ve öğretimi alanında yapılan basilica çalışmalar öğrencilerin dil öğrenimi hakkındaki inançları, tutumları ve düşüncelerini içermektedir. Bu çalışmanın amacı İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk üniversite öğrencilerinin etkili dil öğretmeninin özellikleri hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Çalışmanın verilerini öğrencilerin yazdığı paragraph düzeyindeki metinler ve birebir görüşmeler oluşturmaktadır. Veri analizi tema çözümlemesi tekniğiileyapılmıştır. Bu çalışmanın katılımcıları yaşları 18 ve 20 arasında değişen 220 birinci sınıf İngilizce öğretmenliği lisans öğrencisidir. Bulgular dil öğrencilerinin etkili öğretmen kavramına ait düşüncelerinin kültürel ve kişisel faktörlere dayandığı yönündedir.
Yabancı Dil Öğrencileri Öğrenci Algıları Kültür Etkili Dil Öğretmeni
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Adres: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi 07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE | E-Posta: mjh@akdeniz.edu.tr |