Bu araştırmanın amacı Erciyes Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (RPD) lisans programı öğrencilerinin empatik eğilim, utangaçlık, olumsuz değerlendirilme korkusu ve sosyal beceri düzeylerinin cinsiyet, sınıf, aylık harçlık, yaşamın çoğunun geçtiği yer ve STK üyelik durumu değişkenle- rine göre farklılaşma düzeylerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu 2014-2015 akademik yılında Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin RPD programında öğrenim gören 87’si erkek (%24.6), 267’si kadın (%75.4) toplam 354 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, Empatik Eğilim Ölçeği, Utangaçlık Ölçeği, Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Ölçeği ve Sosyal Beceri Ölçeği kullanılmıştır. Sonuçlar şunları göstermektedir; erkek öğrencilerin empatik eğilim düzeyleri kadın öğrencilerin empatik eğilim düzeylerinden anlamlı düzeyde düşüktür. RPD öğrencilerinin empatik eğilim ve sosyal beceri düzeyleri arasında sınıflarına göre anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Utangaçlık değişkeni ile ilgili bulgular incelendiğinde 4. sınıftaki öğrencilerin utangaçlık düzeylerinin, 1. ve 2. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin utangaçlık düzeylerinden anlamlı düzeyde düşük olduğu gözlenmektedir. Olumsuz değerlendirilme korkusu değişkeni ele alındığında ise, 1. sınıftaki öğrencilerin olumsuz değer- lendirilme korkusu düzeyleri, 3. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin olumsuz değerlendirilme korkusu dü- zeylerinden anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur.
RPD öğrencileri Empatik Eğilim Utangaçlık Olumsuz Değerlendirilme Korkusu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çalışma Psikolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Adres: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi 07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE | E-Posta: mjh@akdeniz.edu.tr |