Bu çalışmanın amacı ilköğretimin II. kademesinde 2005’te uygulanmaya başlanan Sosyal Bilgiler Programının 5. sınıf coğrafya içerikli ünitelerine ilişkin Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin görüşlerini almak, incelemek ve analiz etmektir. Araştırmanın evrenini Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Ankara ili merkez ilçelerinde bulunan ilköğretim okullarında görev yapan Sosyal Bilgiler öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi tesadüfi atama yöntemiyle belirlenmiş, elde edilen veriler, SPSS 13.0 istatistik programı yardımıyla frekans, yüzde, analizi kullanılarak incelenmiştir. Araştırma sonuçlarının analizine göre, programda coğrafya içerikli konulara yeterli payın ayrıldığı, coğrafya içerikli konuların kendi içinde bütünlük gösterdiği, coğrafya kapsamlı ünitelerde içeriğin, öğrencide merak uyandırabilecek nitelikte olduğu, programda yer alan coğrafya içerikli kazanımların aralarında tutarlı, sonrakinin oluşumuna destek dizilimine kısmen sahip olduğu ortaya çıkmıştır. 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersinin coğrafya içerikli ünitelerinden, “Bölgemizi Tanıyalım” ünitesinde “İklim ve İnsan Faaliyetleri” konusunun yeterli seviyede verildiği, “Ülkemizde Afetler” konusunun içeriğinin öğrencilerde farkındalık oluşturmaya yeterli olduğu, “Ürettiklerimiz” ünitesinde yer alan “İnsan ve Ekonomi” konusunun öğrencilerde farkındalık oluşturduğu belirtilmiştir. 5. sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programı coğrafya içerikli konularında yaşanan öğrenim sürecinde, öğrenci merkezli eğitim ile materyal kullanımı ve kılavuz kitaptan yapılan etkinlikler dersin görselliğini arttırsa da zaman zaman geleneksel yöntemlere dönüldüğü ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Adres: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi 07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE | E-Posta: mjh@akdeniz.edu.tr |