Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının sosyal kaygı puanlarını bazı değişkenlere göre (cinsiyet, aile tipi, anne-babanın birliktelik durumu, algılanan anne-baba tutumu, kardeş durumu) incelemektir. Araştırma, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırma grubunu 2014-2015 öğretim yılında Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin farklı lisans programlarında öğrenim gören ve basit seçkisiz olarak belirlenen 382 öğretmen adayı oluşturmuştur. Bu çalışmada veri toplama aracı olarak Sosyal Kaygı Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde bağımsız örneklemler için ttesti kullanılmıştır. Bu araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının sosyal kaygı puanlarının aile tipine, anne-baba birliktelik durumuna, algılanan anne-baba tutumuna ve kardeş durumuna göre anlamlı düzeyde farklılaştığı; cinsiyete göre ise anlamlı düzeyde farklılaşmadığı belirlenmiştir. Bu bulgular araştırma kapsamında tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çalışma Psikolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Adres: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi 07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE | E-Posta: mjh@akdeniz.edu.tr |